:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بیش از ۳۰۰۰ آزمایشگاه‌ دانشگاه پیام نور درآمدزا می‌شوند

سازمان ملی استاندارد ایران و دانشگاه پیام نور برای گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و استفاده از توانایی‌ها و قابلیت‌های فنی و تخصصی و بهره‌گیری از تجارب و ظرفیت‌های دو طرف، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
کد خبر: ۱۴۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
اقتصادگردان-
سازمان ملی استاندارد ایران و دانشگاه پیام نور برای گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و استفاده از توانایی‌ها و قابلیت‌های فنی و تخصصی و بهره‌گیری از تجارب و ظرفیت‌های دو طرف، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایسنا، به موجب این تفاهم‌نامه که امروز در سازمان ملی استاندارد ایران به امضای نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و محمد رضا زمانی، رییس دانشگاه پیام نور رسید، تمامی آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور با مجوز استاندارد که به واسطه شاخص‌های موجود کسب شده است، به عنوان آزمایشگاه استاندارد معرفی شده و در اختیار متقاضیان در سراسر کشور قرار می‌گیرند.

به موجب این تفاهم‌نامه، ۳۴۰۰ آزمایشگاه دانشگاه پیام نور که در ۳۷۰ مرکز و واحد سراسر کشور این دانشگاه موجود است؛ همکاری‌های فنی و تخصصی را با سازمان ملی استاندارد ایران خواهند داشت و به عنوان آزمایشگاه مجری سازمان استاندارد، درآمدزا می‌شوند.

گستردگی و تجهیزات غنی آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور در سراسر کشور این فرصت را برای پژوهشگران، محققان و دانشجویان فراهم می‌کند تا بتوانند به عنوان آزمایشگاه مرجع از ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه استفاده کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه پیام نور، علاوه بر امکان تعامل، همکاری و هم‌افزایی بین دانشگاه پیام نور و سازمان ملی استاندارد، درباره تجمیع توانایی نیروی انسانی و ظرفیت‌های متقابل فنی و آزمایشگاهی تفاهم شد. این همکاری برای دستیابی به اهداف و  مأموریت‌های سازمانی طرفین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدت اعتبار این تفاهم‌نامه که در ۵ ماده، ۵۰ بند، یک تبصره و در دو نسخه تنظیم شده است، از تاریخ امضاء به مدت ۵ سال است که طرفین خدمات خود را بر حسب مورد پس از بررسی کارشناسی در هر دستگاه ارائه خواهند کرد.

همچنین، کمیته اجرایی همکاری‌ها ظرف مدت یک ماه پس از امضاء تفاهم‌نامه و معرفی نمایندگان طرفین، بلافاصله برنامه عملیاتی تفاهم‌نامه را که مورد تایید طرفین باشد، پیشنهاد می‌کند.

سازمان ملی استاندارد ایران هم اکنون در راستای اجرایی شدن قانون توسعه نظام استاندارد در شئونات مختلف زندگی تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف، آزاد اسلامی و دانشگاه الزهرا منعقد کرده است که حاصل آنها ارائه گواهی‌های صلاحیت به شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری دانشگاه شریف، برگزاری کلاس آزمایشگاه‌های استانداردسازی با دانشگاه آزاد و مبادله اساتید میان دانشگاه الزهرا و پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد بوده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به شرایط بودجه اقتصادی و افزایش ناچیز بودجه‌های دولتی در سال ۹۹، این تفاهم‌نامه حائز اهمیت خواهد بود. در دو سال گذشته دانشگاه پیام نور توانسته ضمن پرداخت بدهی ۱۵۸۰ میلیارد ریالی دوره‌های گذشته، شاهد افزایش ۵۰ درصدی درآمدهای غیرشهریه‌ای باشد.