:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
ابراز نگراني مقامات چيني از ابتلاي ميليون ها چيني در تعطيلات سال جديد

ویروس مرموز در چين ششمين قرباني خود را گرفت

شمار تلفات ناشی از ویروس ناشناخته در چین روز سه‌شنبه به شش مورد افزایش یافت و موارد جدید مبتلا به اين بيماري نيز به 300 نفر رسيده است و مقامات چيني نسبت به خطر اضافه شده میلیونها چینی که برای تعطیلات سال نو قمري مسافرت مي كنند، ابراز نگرانی کردند
کد خبر: ۱۴۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷

اقتصادگردان-حسين بداغي
به گزارش اقتصادگردان به نقل از رويترز، شمار تلفات ناشی از ویروس ناشناخته در چین روز سه‌شنبه به شش مورد افزایش یافت و موارد جدید مبتلا به اين بيماري نيز به 300 نفر رسيده است و مقامات چيني نسبت به خطر اضافه شده میلیونها چینی که برای تعطیلات سال نو قمري مسافرت مي كنند، ابراز نگرانی کردند.
در سراسر جهان ، فرودگاه ها كنترل و غربالگري مسافران چيني را سخت تر کردند زیرا مقامات تأیید كردند كه اين ويروس از انسان به انسان ديگر قابل سرايت است
سازمان بهداشت جهانی (WHO)  فردا جلسه ای اضطراری را برای بررسی وضعیت اين بيماري تشكيل مي دهد.
شیوع این بیماری در شهر مرکزی ووهان آغاز شده بود.
همچنین سرمایه گذاران با به یاد آوردن پیامدهای شدید سندرم تنفسی حاد چین (SARS) در سال هاي 2002/2003 ، كه باعث لرزاندن بازارهای مالی شد ابراز نگراني مي كنند.

علائم ويروس جديد

این ویروس مرموز از خانواده کروناویروس مرگبار سارس است باعث بروز نوعی از ذات‌الریه در بیمار می‌شود. علائم این بیماری شامل تب و مشکلات تنفسی است، که به علائم ناشی از دیگر بیماری‌های تنفسی شباهت دارد و کار تشخیص را سخت می‌کند. تاکنون مواردی از ابتلا به این بیماری در خارج از چین و در کشورهایی چون تایلند، ژاپن و کره جنوبی نیز گزارش شده است.