:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
با موافقت نمایندگان مجلس؛

محل پرداخت عوارض و جریمه‌های خودروهای داخلی مشخص شد

نمایندگان مردم در مجلس محل پرداخت عوارض و جریمه‌های خودروهای داخلی را مشخص کردند.
کد خبر: ۱۴۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
اقتصادگردان- نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱ بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ماده ۴۵ این لایحه با ۱۲۹ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۴۵؛ یک واحد درصد مالیات دریافتی سهم دولت موضوع ماده (۷) این قانون، همزمان با دریافت توسط سازمان، به حساب خزانه داری کل کشور واریز می گردد. خزانه­ داری کل کشور مکلف است مبالغ دریافتی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد مطابق سهم‌های مشخص شده در جدول پیوست به حساب دستگاه‌های مذکور واریز نماید.

در ادامه نمایندگان به بررسی ماده ۴۶ پرداختند و آن را با ۱۵۶ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

در ماده ۴۶ نیز آمده است؛ عوارض و جریمه های موضوع بندهای «الف» و «ب» ماده (۳۱) این قانون مستقیماً به حساب شهرداری ها و یا دهیاری های محل سکونت مالک که هنگام صدور پلاک انتظامی ثبت شده است، واریز می گردد. شهرداری های شهرهای آلوده مکلفند صد در درصد (۱۰۰%) درآمد حاصل از عوارض موضوع بند «ب» ماده (۳۱) این قانون را برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی شهرهای آلوده هزینه نمایند.