:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

ارتقای رتبه کشوری شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به عملکرد خوب شورای گفت و گوی استان مرکزی در دو سال گذشته، جایگاه این شورا از رتبه ۲۳ به رتبه 5 ارتقا پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۴۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
اقتصادگردان- منوچهر توسطی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی در نشست دییرخانه شورای گفت‌گوی استان های تهران، اصفهان، مرکزی، قزوین، لرستان، همدان و قم که با حضور مسئولان دبیرخانه های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و مدیران استانداری استان‌های مذکور در اتاق بازرگانی اراک برگزار شد، اظهار کرد: شورای گفت و گو بر اساس قانون بهبود فضای کسب و کار شکل گرفته و یکی از ابزارهای کمک به بخش خصوصی و رفع مشکلات بخش خصوصی در یک جایگاه قانونی و با یک قدرت ارزشمند است.

وی افزود: قدرت اجرایی و تصمیم گیری این دبیرخانه بالاست و تلاش لازم را در راستای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید انجام می‌دهد.

مسئول دبیرخانه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی استان مرکزی نیز گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی در دو سال گذشته در حوزه دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی رتبه خوبی را با حمایت‌های مسئولان استانی در ارزیابی انجام شده توسط وزارت کشور بدست آورده است و دارای ظرفیت های خوبی است.

بهنام آزادی افزود: این نشست با هدف ایجاد یک نقش محوری و انتقال تجارب با استان‌های همجوار(استان‌های قم، همدان، تهران، اصفهان، قزوین، لرستان و مرکز) در راستای بهبود بخشیدن به دبیرخانه استان برگزار شده  تا شورای گفت و گو در راستای شناسایی موانع و مشکلات و معضلات فعالین بخش خصوصی گام بردارد.

رئیس گروه بازرگانی، صنایع و معادن معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی گفت: در زمینه کسب و کار در آخرین پایش اتاق ایران، در پاییز سال جاری استان مرکزی رتبه ۴ را به خود اختصاص داده است.

اناری با بیان اینکه استان مرکزی از حیث اقتصادی یکی از استان‌های خودکفاست، ادامه داد: ۹۰ درصد درآمد استان در سال جاری محقق شده است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در استان ۸.۴ و نرخ مشارکت اقتصادی ۳۴ درصد است که نشان از جایگاه خوب استان در این زمینه دارد.

در این نشست تفاهم نامه ۴ جانبه بین استان‌های قم،همدان، لرستان و ‌مرکزی در راستای افزایش تعاملات در بخش های آموزش، بین الملل و شورای گفت‌وگو منعقد شد.

امروز همچنین، مسئولان دبیرخانه های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و مدیران استانداری استان‌های حاضر در این نشست از شرکت آلومینیوم ایران بازدید کردند.