:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

معاف شدن تراكنش ها تا 100 هزار تومان از رمز دوم پويا

نظر به درخواست کسب و کارها، ذینفعان حوزه خرید بدون حضور کارت و همچنین درخواست اپراتورها جهت خرید از طریق کدهای دستوری USSD، بانک‌ها می‌توانند تراکنش‌های فوق تا سقف یک میلیون ریال در هر ۲۴ ساعت را از الزام استفاده از رمز دوم پویا معاف کنند
کد خبر: ۱۴۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
اقتصادگردان-
بانک‌ها می‌توانند تراکنش‌های كدهاي دستوري يواس اس دي را  تا سقف یک میلیون ریال در هر ۲۴ ساعت از الزام استفاده از رمز دوم پویا معاف کنند.
بانك مركزي اعلام كرد: نظر به درخواست کسب و کارها، ذینفعان حوزه خرید بدون حضور کارت و همچنین درخواست اپراتورها جهت خرید از طریق کدهای دستوری USSD، بانک‌ها می‌توانند تراکنش‌های فوق تا سقف یک میلیون ریال در هر ۲۴ ساعت را از الزام استفاده از رمز دوم پویا معاف کنند.
 بر این اساس بانک‌ها می‌توانند امکان انجام تراکنش با رمز دوم ایستا تا مجموع یک میلیون ریال در هر ۲۴ ساعت برای هر کارت بانکی را مشروط به پذیرش مخاطرات آن از سوی مشتری فراهم کنند، از هفته دوم بهمن‌ماه، ارائه خدمات پرداخت غیرحضوری با رمز دوم ایستا طی چند روز در بانک‌های مختلف متوقف می‌شود.
 هموطنان گرامی در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام در خصوص فعال‌سازی یا استفاده از رمزهای پویای کارت‌های بانکی با شماره تلفن‌های مرکز ارتباط‌ با مشتریان بانک خود تماس حاصل فرمایند، مرکز تماس کاشف با شماره  ٩١٠٠٩٩٦٠ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی به سوالات و دریافت پیشنهادات و انتقادات هم‌میهنان در خصوص نحوه خدمت‌رسانی بانک‌ها و موسسات اعتباری است، مجددا یادآوری می‌شود دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک امکان‌پذیر است؛ مشتریان محترم بانکی که تاییدیه شماره تلفن همراه خود را به بانک خود اعلام کرده‌اند با فشردن دکمه دریافت رمز دوم پویا در درگاه‌های پرداخت، رمز خود را از طریق پیامک دریافت می‌کنند، همچنین تاکید می‌شود آن دسته از هموطنانی که تاکنون نسبت به فعال‌سازی رمز دوم پویا اقدام نکرده‌اند، در اسرع وقت نسبت به انجام این کار اقدام کنند.

تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان نیازی به رمز دوم پویا ندارد

يك كارشناس بانكي با بیان اینکه، تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان نیازی به رمز دوم پویا ندارد، گفت: ۷۰ درصد تراکنش‌های اینترنتی بانک ملت کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است.

حسین محمودی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به آخرین تصمیم گیری‌ها در خصوص اجرای رمز دوم پویا گفت: بانک مرکزی در نظر دارد تا فعلا رمز پویا را به صورت اجباری برای مجموع تراکنش بیش از صد هزار تومان اجرایی کند؛ در واقع مجموع تراکنش کمتر از صد هزار تومان نیاز به رمز دوم یکبار مصرف نخواهد داشت. بانک ملت نیز این امر را مد نظر قرار داده است.

وي افزود: بانک مرکزی تاکید دارد که رمز دوم ایستا در کنار رمز دوم پویا برای تسهیل انجام تراکنش زیر یکصد هزار تومان حفظ شود این در حالی است که روند تا به امروز به شکلی بوده که اگر رمز پویا دریافت می‌کردید، رمز ایستا حذف می‌شود؛ بر همین اساس اصلاحاتی که بانک مرکزی در نظر گرفته مقداری زمان برای پیاده سازی در سوییچ نیاز دارد و با توجه به این که بانک ملت برای ارسال رمز پویا پیامکی به هریم متصل شده پس از انجام تغییرات فنی، آمادگی خواهیم داشت تا رمز پویا را اجرایی کنیم.

وي ادامه داد: در آینده نزدیک و بر اساس تعیین زمان بانک مرکزی استفاده از رمز دوم پویا در بانک ملت به صورت اجباری و بر اساس الزامات جدید بانک مرکزی برای مجموع تراکنش‌ روزانه بالای ۱۰۰ هزار تومان اجرایی می‌شود.