:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

امنیت سایبری شبکه‌های نیرو در هند اجباری می‌شود

گردانندگان شبکه برق هند باید برای جلوگیری از رخنه سایبری به سیستم‌های فناوری اطلاعات‌شان، فایروال نصب کرده و تدابیر لازم دیگر را به کار گیرند و موارد هک شبکه‌های نیرو در سراسر جهان را زیر نظر داشته باشند.
کد خبر: ۱۴۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
اقتصادگردان- پیش نویس مقرراتی که از سوی کمیسیون رگولاتوری برق مرکزی هند منتشر شد، نشان می‌دهد اپراتورهای شبکه برق و آژانس‌های رگولاتوری ملزم خواهند بود برنامه پیش‌بینی شده برای استمرار فعالیت در صورت وقوع یک حمله سایبری داشته باشند. این اقدام در راستای اصلاح دستورالعمل یک دهه‌ای برای شبکه‌های نیرو صورت می‌گیرد.

این خبر در حالی منتشر شده که ماه‌ها پیش تولیدکننده نیروی هسته‌ای انحصاری این کشور رخنه به سیستم اطلاعاتی خود را تصدیق کرد. این اتفاق ضرورت اقدامات بیشتر برای حفاظت از تاسیسات حساس را بارز کرد. شبکه‌های انرژی در سراسر جهان هدف حملات هکرها واقع شده‌اند و دولت‌ها را واداشته‌اند اقدامات حفاظتی اتخاذ کنند.

در طرح مذکور به گردانندگان تاسیسات نیرو توصیه شده است نسبت به امنیت اطلاعات حساس‌شان اطمینان حاصل کنند و ظرفیت‌های ذخیره نیرو را شناسایی کنند تا در صورت وقوع اختلال در شبکه، از آن بهره بگیرند. همچنین به این تشکیلات توصیه شده است که منابع و کارکنان لازم برای امنیت آنلاین را در اولویت قرار دهند.

آر کی سینگ، وزیر برق هند ماه گذشته در پارلمان این کشور اعلام کرد هند برای مقابله با حملات بدافزاری در شبکه‌های نیروی خود از فایروالهای متعدد استفاده کرده و آنها را از شبکه‌های اداری جدا کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، راوی شانکار پراساد، وزیر فناوری اطلاعات اظهار کرده که هند هدف حملات سایبری بوده و ۵۲۹ وب سایت دولتی و فدرال از سال ۲۰۱۶ هدف حمله قرار گرفته‌اند.