:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

چشم امید پروژه تحریمی به کمک آلمان

پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ انتظار دارد رگولاتورها تا ماه مه درباره این که آیا این خط لوله متصل کننده آلمان به روسیه می‌تواند طبق برنامه فعالیت کند تصمیم بگیرند.
کد خبر: ۱۴۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
اقتصادگردان- پروژه نورد استریم ۲ که توسط گازپروم در دست ساخت است، هدف تحریمهای آمریکا قرار گرفته و اکنون به رگولاتور Bnetza آلمان امید بسته است تا موانعی که از سوی مقامات ضدانحصارطلبی کمیسیون اروپا ایجاد شده است را رفع کند.

طبق مقرراتی که سال گذشته در اتحادیه اروپا اعلام شد، مالک گاز و کسانی که آن را از طریق خط لوله یا کشتی تحویل می‌دهند باید نهادهای حقوقی مجزایی داشته باشند حتی اگر گاز از خارج از این بلوک وارد شود.

شرکت گازپروم و شرکایش ماه میلادی جاری از رگولاتور آلمانی درخواست کردند مقررات رقابت را شفاف سازی کند و انتظار دارند حداقل تا ۲۴ ماه مه پاسخی دریافت کنند.

این کنسرسیوم توسط شرکت رویال داچ شل، یونی‌پر و وینترشال در آلمان، انژی در فرانسه و شرکت OMV اتریش فاینانس شده است.

سخنگوی این کنسرسیوم گفت: این شرکتها روی معافیت اتحادیه اروپا برای پروژه‌هایی که پیش از مهلت مه ۲۰۱۹ تکمیل شده‌اند حساب می‌کند. قانون‌گذاران آلمان سال گذشته اظهار کردند تصمیم علیه نورد استریم ۲ ممکن است این پروژه را مجبور کند از طریق مناقصه یا انتقال دارایی، به دنبال مالک دیگری باشد.

نتیجه رایزنی رگولاتورها تکلیف تکمیل این پروژه را مشخص خواهد کرد. تصمیمی که گرفته می‌شود ممکن است هزینه‌ها را افزایش داده و باعث تاخیر بیشتر در تکمیل این پروژه شود که پیش از این به دلیل تحریمهای آمریکا زمان تکمیل ساخت آن به تاخیر افتاده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مالکان خط لوله نورد استریم ۲ اعلام کرده‌اند که اگرچه این پروژه هنوز به طور کامل تکمیل نشده است اما آنها تاکنون ۵.۸ میلیارد یورو (۶.۴۳ میلیارد دلار) در آن سرمایه گذاری کرده و دو میلیون تن خط لوله را احداث کرده‌اند. بعلاوه بخشی از این خط لوله در آبهای سرزمینی آلمان در سال ۲۰۱۸ تکمیل شد.