:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

دانشگاه آزاد میزبان اولین نمایشگاه شتابدهنده‌های برگزیده کشور

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری نخستین نمایشگاه شتابدهنده‌های برگزیده کشور در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۴۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
اقتصادگردان- دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی با اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین نمایشگاه شتابدهنده‌های برگزیده کشور فردا، چهارشنبه، دوم بهمن ماه جاری با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر علی وحدت رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری در محل نمایشگاه دائمی اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال استفاده از شتابدهنده‌های تخصصی در واحدهای این دانشگاه است، افزود: در این راستا برگزاری نخستین نمایشگاه شتابدهنده‌های برگزیده کشور با هدف ایجاد ارتباط بین شتابدهنده‌های موجود در کشور و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ریزی شد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ شتابدهنده در کشور مجوز فعالیت دارند، گفت: از این بین، ۲۰ شتابدهنده برتر انتخاب و به این نمایشگاه دعوت شدند تا در غرفه‌های خود فرصت ارتباط با مسئولان و مدیران واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را داشته باشند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه جامع بازار فناوری دانشگاه آزاد اسلامی که به تازگی ابلاغ شده، ۱۰ مدل همکاری برای ارتباط واحدهای این دانشگاه و شتابده‌های موجود در کشور پیشنهاد شده است. این آیین‌نامه در اختیار شتابدهنده‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه قرار داده شده تا بهترین مدل همکاری انتخاب شود.

وی در پایان گفت: در این نمایشگاه مسئولانی از نهادهای کشوری همچون سازمان ملی کارآفرینی، معاونت توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی تهران، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری و... حضور خواهند داشت.