:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
رییس بنیاد مستضعفان خبر داد

آمادگی برای افتتاح آزادراه تهران – شمال، صرفه‌جویی سالانه ۸۴ میلیون لیتری بنزین

رییس بنیاد مستضعفان از آمادگی برای افتتاح قطعه نخست آزادراه تهران - شمال خبر داد و گفت: با استفاده از این آزادراه سالانه ۸۴ میلیون لیتر در مصرف سوخت مردم صرفه‌جویی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
اقتصادگردان- سید پرویز فتاح امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید از قطعه یک آزادراه تهران – شمال اظهار کرد: تا سال ۱۳۹۳ قطعه اول این آزادراه فقط ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که امروز به نزدیک ۱۰۰ درصد رسیده و با اشتغال حدود ۵۰۰۰ نفری در این پروژه، قطعه یک آزادراه تهران – شمال در همین ماه افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از قطعه نخست این آزادراه که طولی حدود ۳۲ کیلومتر دارد نه تنها در وقت و زمان سفر مردم صرفه‌جویی می‌شود بلکه حدود ۸۴ میلیون لیتر سالانه صرفه‌جویی مصرف سوخت اتفاق خواهد افتاد و در حال حاضر این قطعه از نظر ابنیه به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده و خط‌کشی، نصب علائم و روشنایی در حال پایان است و هر زمان که دولت آمادگی داشته باشد ما برای افتتاح و بهره‌برداری این قطعه از آزادراه آمادگی داریم.

رییس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: از همین امروز اعلام کردیم پیمانکاران قطعه اول آزادراه تهران – شمال به قطعه دوم منتقل شوند تا تکمیل این بخش نیز با سرعت هرچه بیشتر انجام شود و ۵۰ درصد از اعتبار این قطعه که معادل ۲۰۰۰ میلیارد تومان است توسط دولت تامین می‌شود و ۵۰ درصد دیگر نیز سهم بنیاد مستضعفان است.

فتاح ادامه داد: ماشین‌های راهداری، اورژانس و سایر تجهیزات مورد نیاز در قطعه نخست مستقر می‌شوند و درصددیم دو پمپ بنزین موقت در مسیر تعبیه کنیم. همچنین ۵۰ درصد از سرمایه‌ گذاری قطعه نخست آزادراه تهران – شمال از سوی بنیاد مستضعفان انجام شده و قرار است بخشی از آن از طریق عوارض و بخشی دیگر نیز از طریق واگذاری زمین از سوی دولت به بنیاد مستضعفان بازگردد که البته عواید حاصل از عوارض این آزادراه صرف محرومیت‌زدایی در مناطق محروم خواهد شد.

رییس بنیاد مستضعفان همچنین درباره‌ تسویه با پیمانکاران این آزادراه اینگونه توضیح داد که این تسویه از طریق منابع مالی به صورت نقدی یا ملک انجام خواهد شد.