:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
در ۹ ماهه سال جاری انجام شد:

آموزش بیش از ۳۲ هزار نفر در مراکز فنی و حرفه ای استان مرکزی

معاون آموزش پژوهش و برنامه ریزی کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی از آموزش بیش از ۳۲ هزار نفر در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
اقتصادگردان- حمیدرضا رستمی اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۳۲ هزار نفر در مراکز آموزشی تحت پوشش و بخش خصوصی، آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

وی افزود: این آموزش ها در بخش دولتی شامل هجده هزار و ۲۰۲ نفر دوره آموزش بوده که در بخش های ثابت، سیار شهری، ندامتگاه ها، پادگان ها، بخش روستایی، صنایع و جوار دانشگاهی اجرایی شده است.                                                                                          

معاون آموزش پژوهش و برنامه ریزی کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه ای در بخش دولتی در رشته های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، آسانسور، سی ان سی، عمران، و ... برگزار شده است.

رستمی بیان کرد: در ارائه آموزش های  مهارتی در بخشهای صنایع، روستایی، ثابت و سیار شهری، استان موفق به تحقق اهداف آموزشی در حد بیش از ۱۰۰ درصد شده است.

وی ادامه داد: طی ۹ ماهه سال جاری سیزده هزار و ۹۵۷ نفر دوره در بیش از ۲۷۰ حرفه آموزشی خدمات لازم را دریافت کرده اند.

معاون آموزش پژوهش و برنامه ریزی کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی اضافه کرد: آموزش های مهارتی در خوشه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر، کشاورزی  بوده است و در مجموع ۳۲ هزار و ۱۵۹ نفر دوره در دو بخش مرد و زن آموزش های مهارتی را در مراکز دولتی و غیر دولتی  فرا گرفته اند.

رستمی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۸۰ موسسه کارآموزی در استان مرکزی وجود دارد که  ۲۰۵ موسسه از این تعداد فعال است، آموزش های مهارتی را بستر اصلی توسعه اقتصادی دانست و گفت: توانمند سازی افراد جامعه با ارائه مهارت امکان پذیر است و این مهم می تواند زیربنای اقتصاد مقاومتی باشد. 

رستمی  افزود: سیاست آموزشی در مراکز آموزش و فنی وحرفه ای مبنی بر ارائه آموزش ها به شکل رایگان است، اما برخی صاحبان صنایع از این فرصت بهره لازم را نمی برند و گاها از این قابلیت بی اطلاع هستند که می طلبد رسانه های جمعی جهت تحقق این مهم در کنار آموزش های فنی و حرفه ای گام بردارند.

معاون آموزش پژوهش و برنامه ریزی کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: آموزش ها در کشور دو دسته رسمی و غیررسمی هستند که آموزش های رسمی منتج به یک مقطع تحصیلی شده و آموزش های غیررسمی عمدتا با هدف آموزش های مهارتی ارائه می شوند.

رستمی بیان کرد: در سند آموزشی بیان شده است که زمانی یک دانشجو می تواند در حوزه کسب و کار وارد شود که حداقل ۱۰ مهارت نرم را جدا از مهارت های سخت فراگیرد و جامعه به این نتیجه رسیده که نیاز به مهارت شاید گره گشای بسیاری از مسائل باشد.

وی ادامه داد: 60 درصد از کارآموزان فنی وحرفه ای که جویای کار بوده‌اند، در سال گذشته جذب بازار کار شده‌اند.