:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

وزیر نیرو وارد همدان شد

دقایقی پیش وزیر نیرو به منظور افتتاح ۴۲۹۷ پروژه توسعه ای شرکت های توزیع نیروی برق در سراسر کشور وارد همدان شد.
کد خبر: ۱۴۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
اقتصادگردان- این پروژه ها با هدف کاهش خاموشی ها، پایداری بیشتر شبکه های برق و رفع سریع خرابی های شبکه توسط رضا اردکانیان، وزیر نیرو به بهره برداری می رسد.

با افتتاح این تعداد پروژه برق در کشور ۷۲۱ هزار مشترک جدید خانگی، صنعتی و کشاورزی به مشترکین اضافه خواهد شد و توسعه ظرفیت های اتوماسیون و هوشمندسازی را خواهیم داشت. اعتبار ۴۲۹۷ پروژه توسعه ای شرکت های توزیع برق کشور ۱۹۱۲.۴ میلیارد تومان بوده است.

همچنین نیروگاه ۷ مگاواتی خوشیدی در شهرستان کبودراهنگ با ۷۰ میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو افتتاح می شود. تعداد کل پنل های این نیروگاه ۱۹ هزار و ۴۴۰ عدد بوده که ۳۲۴۰ عدد پنل دنبال کننده دارد و ۱۶ هزار و ۲۰۰ عدد آن دارای استراکچر ثابت است و شش ترانس به ظرفیت هر کدام ۱۲۵۰ کیلووات آمپر دارد.

تولید ۱۴۰۰ مگاوات ساعت تولید انرژی الکتریکی در یکسال، جلوگیری از انتشار ۹۵۹۸ تن دی اکسید کربن، صرفه جویی ۳.۹۵ میلیون مترمکعب در سوخت های فسیلی در یکسال و صرفه جویی ۳۰۶۰ مترمکعب در مصرف آب در یکسال از اهداف و تأثیرات این نیروگاه خواهد بود.

همچنین نیروگاه مقیاس کوچک در شهرستان کبودراهنگ با ۱۷.۶ میلیارد تومان اعتبار در ادامه سفر یکروزه وزیر نیرو به استان همدان افتتاح خواهد شد که ۴۵ هزار و ۶۰۰ مگاوات ساعت تولیدی انرژی الکتریکی در یک سال، کاهش تلفات شبکه، ایجاد ۳۰ شغل در زمان نصب و ایجاد ۱۴ شغل در زمان بهره برداری از تأثیرات این پروژه است.

در مجموع امروز -سه شنبه یکم بهمن ماه- ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در صنعت برق به صورت ویدئوکنفرانسی از همدان افتتاح می شود.