:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل عمران پرند هشدار داد:

دلالان، واحدها را تحویل نگیرند سود وامشان زیاد می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان این‌که صاحبان حدود ۱۳ هزار واحد آماده شده‌ مسکن مهر پرند از تحویل آن‌ها خودداری می‌کنند، گفت: بیشتر این واحدها توسط دلالان خریداری شده و بانک مسکن اخطار داده که اگر از تحویل امتناع کنند، سود تسهیلات آن‌ها را از ۴ به ۱۸ درصد افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
اقتصادگردان- محسن وطن‌خواهی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار واحد مسکن مهر پرند آماده شده که متقضیان تحویل نگرفتند. البته بخشی از واحدها ممکن است در جزئیاتی مشکل داشته باشد ولی در عین حال هیچ تلاشی از سوی صاحبان این واحدها برای تحویل دیده نمی‌شود. به همین دلیل بانک مسکن اعلام کرده اگر خانه را تحویل نگیرند سود وام آنها از ۴ به  ۱۸ درصد افزایش پیدا می‌کند. تلاش ما این است که متقاضیان واقعی آسیب نبینند و اگر قرار است سود تسهیلات این واحدها افزایش پیدا کند شامل دلالان شود.

وی افزود: مصوبه‌ای به دست ما رسید که هزینه نگهداری واحدهای خالی محاسبه شود ولی ما می‌گوییم هزینه  نگهداری را پیمانکار تعیین نکند، بلکه ما تعیین کنیم. حواسمان هست که جانب مردم را رعایت کنیم اما  انتظار  داریم متقاضیان نیز درخصوص پرداخت آورده و تحویل واحدها همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند همچنین خبر  داد: حدود ۷۲۰ واحد مسکن مهر کیسون در شهر جدید پرند آماده‌ی تحویل است اما پیمانکار قصد داشت واحدها را مشمول افزایش شدید قیمت کند که ما موافقت نکردیم و مجبورش  کردیم از درخواستش عقب‌نشینی کند. انشاءالله تا ۱۵ روز دیگر این ۷۲۰ واحد را به متقاضیان تحویل می‌دهیم.

وطن‌خواهی با اشاره  به پروژه‌های زیربنایی و روبنایی پرند گفت: یک ایستگاه آتش‌نشانی را به زودی تحویل شهرداری می‌دهیم. مخزن ۳۰۰۰ متر مکعبی برای آب شرب، یک نمادین چهار بانده در مقیاس کوچک‌تر از پل طبیعت تهران، چند پارک، آسفالت بسیاری از معابر، دو باب مدرسه، یک تقاطع غیرهمسطح با پیشرفت حدود ۲۵ درصد و یک درمانگاه شبانه‌روزی که تا ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود از جمله پروژه‌های در دست اجرا در شهر جدید پرند است.

وی همچنین اظهار کرد: به جز سه پروژه از جمله کیسون، صدرانو و اساس گسترش شهر، بقیه واحدهای مسکن مهر (حدود ۶۰۰۰ واحد) تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

مدیرعامل عمران پرند درباره آخرین وضعیت مترو پرند نیز گفت: قرار است به زودی جلسه‌ای با آقای حناچی، شهردار تهران داشته باشیم و درخصوص تعیین  تکلیف مترو صحبت کنیم. شهرداری  تهران مجری مترو فرودگاه امام (ره) شهر جدید پرند تهران است.  دیدگاه شرکت مرکزی این است که این  پروژه را مثل هشتگرد خودمان اجرا کنیم و بهره‌برداری را به شهرداری بدهیم ولی به نظر من بهتر است ما پول پرداخت کنیم و شهرداری بسازد. در حد ۱۵۰ میلیارد تومان می‌توانیم به پروژه  مترو کمک کنیم که برای تکمیل طرح کفایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ۶.۵ میلیارد تومان تا کنون پرداخت کرده‌ایم و آمادگی داریم اگر پروژه شروع شود به دنبال تامین منابع برویم. نگرانی از این بابت نداریم و از طریق تهاتر زمین می‌توانیم منابع مالی مترو را تامین  کنیم.