:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تخصیص اعتبار برای جبران خسارات عشایر

با تصویب هیئت وزیران مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود و کارمزد چهار درصد) با راهبری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل با معرفی سازمان امور عشایر ایران بین عشایر کشور و تشکل‌های عشایری آسیب دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه با ضمانت زنجیره‌ای به منظور جبران خسارات پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۴۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
اقتصادگردان- به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، بر اساس تصمیم دولت در جلسه ۲۵ دی ۱۳۹۸ طول دوران بازپرداخت این تسهیلات حداکثر پنج سال می باشد و بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان موضوع بند (۱) این تصویب نامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینههای یادشده را پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید و این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالباتشان نیست.

افزون بر این، سازمان امور عشایر ایران موظف است گزارش عملکرد این تصویبنامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمانهای برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارائه نماید.