:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

تهدید جدی در کمین معدن‌کاران جهان

یک شرکت مشاوره در گزارشی هشدار داد معدنکاران جهانی پس از یک رشته نارضایتی‌های اجتماعی متعدد که سال میلادی گذشته در ۵۰ کشور شامل شیلی، مالی، یگنه، کنگو و زیمبابوه به وقوع پیوست، باید آماده رویارویی با تهدید فزاینده ناآرامی اجتماعی باشند.
کد خبر: ۱۴۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
اقتصادگردان- شاخص ناآرامی اجتماعی سه ماهه شرکت مشاوره ریسک "وریسک ماپل کرافت" که به تازگی منتشر شده است، نشان داد ناآرامی‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا خواهد کرد زیرا اکثر کشورها که با انفجار نارضایتی عمومی مواجه شده‌اند فاقد ابزارهای لازم و توانایی برای رسیدگی به آنها هستند.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند که ۷۵ کشور در شش ماه آینده با نارضایتی عمومی فزاینده سر مسائل مختلف از جمله نابرابری اقتصادی روبرو می‌شوند.

"وریسک ماپل کرافت" پیش بینی کرد حوزه‌های قضایی دیگری مانند هنگ کنگ و شیلی که شاهد بزرگترین افزایش ریسک نارضایتی عمومی در سال میلادی گذشته بودند بعید است در دو سال آینده بهبود این وضعیت را شاهد باشند.

در نتیجه شمار کشورهای پرریسک در شاخص ناآرامی اجتماعی ۶۶.۷ درصد رشد کرد و از ۱۲ کشور در سال ۲۰۱۹ به ۲۰ کشور در اوایل سال ۲۰۲۰ افزایش یافت.

رتبه بندی ریسک فوق العاده در این شاخص منعکس کننده بالاترین تهدید ممکن اختلال حمل و نقل، آسیب دیدن اموال شرکت و آسیب دیدن فیزیکی کارمندان در خشونت‌های مربوط به ناآرامی‌ها است. اکثر بخش‌ها شامل معدن‌کاری، انرژی، گردشگری، خرده فروشی و خدمات مالی تاثیرات این ناآرامی‌ها را در سال میلادی گذشته لمس کردند.

طبق گزارش این شرکت مشاوره، اختلالات ناشی از ناآرامی‌ها به کسب و کار، اقتصادهای مالی و سرمایه گذاری جهانی به میلیاردها دلار آمریکا بالغ شده است. به عنوان نمونه در نخستین ماه ناآرامی در شیلی، ۴.۶ میلیارد دلار خسارت به زیرساخت این کشور وارد شد و اقتصاد شیلی حدود سه میلیارد دلار معادل ۱.۱ درصد تولید ناخالص داخلی ضرر کرد.