:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
معاون استاندار سمنان عنوان کرد:

وجود 3 روستای فاقد بیکار در استان سمنان، ساز توسعه شهری در روستا کوک می‌شود

معاون ‌هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اذعان به اینکه ساز توسعه شهری در روستاها کوک می‌شود، گفت: آبادی شهرها در گرو داشتن روستاهایی آباد است.
کد خبر: ۱۴۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
اقتصادگردان- منوچهر فخری 29دی‌ماه در دوره آموزشی ویژه هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی روستاهای استان، اظهار کرد: برخورداری از شهرهایی آباد در گرو داشتن روستاهای آباد، توسعه یافته و پیشرفته است .
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵۸ نفر عضو شوراهای اسلامی روستاهای استان هستند افزود: شوراهای اسلامی نقش بسیار مهمی در تبدیل روستاها به روستاهای آباد دارند.

معاون ‌هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به آغاز مهاجرت معکوس در برخی مناطق این استان تصریح کرد: عملکرد مناسب شوراها و دهیاران، سیاست‌گذاری خوب دولت و همچنین انجام وظیفه مطلوب بخشداران، منجر به این ‌مهم شده است که امروز شاهدیم، روستاییان به روستاها مهاجرت معکوس داشته و در حال تلاش برای آبادانی روستاها هستند.

فخری با بیان اینکه امروز شوراهای ما دارای تجربه مطلوبی بوده و از مراحل آزمون و خطا گذشته اند، تصریح کرد: امروز با جامعه‌ای از افراد تحصیل کرده در شوراهای اسلامی شهر و روستا مواجه ایم که آماده اند در مسیر توسعه و پیشرفت جامعه و کشور در حوزه وظایف تحت اختیار خود نقش جدی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه سه روستای استان سمنان، روستای فاقد بیکار هستند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروز شاهدیم تمامی روستاهای استان به انحاء مختلف با ابعاد گوناگون از فرصت های اشتغال بهره مند هستند و این‌ مهم بسیار ارزشمند بوده و باید ویژه تر مورد توجه قرار گیرد.

معاون‌ استاندار سمنان گفت: خوشبختانه روستاهای این استان از دهیاران، شهرداران و اعضای شورای اسلامی بسیار خوب، صاحب نظر و با تجربه ای برخوردارند .

وی از تلاش برای حل مشکلات دهیاری‌ها خبر داد و اضافه کرد: استانداری همه توان خود را برای رفع مشکل اشتغال در روستاهای استان به کار می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار سمنان آموزش را حلقه مفقوده در شورای اسلامی شهرها و روستاها دانست گفت: تعارض یا اختلاف نظری که بعضا در بین شوراها و دهیاران و شهرداران بوجود می آید، به دلیل آن است که ما به وظایف خود آگاه نیستیم، که این نقیصه و کمبود نیز با افزایش برگزاری دوره های آموزشی برطرف خواهد شد .

فخری به نقش هیئت تطبیق در عملکرد شوراهای روستایی پرداخت و تصریح کرد: وظیفه هیئت های تطبیق بررسی و تطبیق مصوبات شوراها با قوانین و مقررات موجود است و لازم است اعضای این هیئت ها به صورت جدی از اظهار نظر های شخصی بپرهیزند.

وی با اشاره به لازم‌الاجرا بودن مصوبات هیئت تطبیق گفت: مصوبات این هیئت به دلیل ساختار شبه قضایی و براساس قوانین کشور لازم الاجراست.