:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری سمنان هشدار داد:

خطر افزایش طرح‌های نیمه‌تمام شهری در اثر عدم تحقق بودجه در شهرداری‌ها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان افزایش طرح‌های نیمه‌تمام شهری را نتیجه عدم تحقق بودجه شهرداری‌ها ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۴۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
اقتصادگردان- راضیه شهاب در نشست با ذی‌حسابان و مدیران مالی شهرداری‌های استان در شهرداری دامغان اظهار کرد: عدم تخصیص بودجه عمرانی به دلیل تحقق نیافتن درآمدها باعث کسری بودجه در شهرداری‌ها و افزایش طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام می‌شود .

وی ادامه داد: مشکلاتی از این دست، در افزایش طرح‌های نیمه‌تمام شهرداری‌ها و افزایش مطالبه‌های پیمانکاران از شهرداران تاثیرگذار است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان به نقش مهم ذی‌حسابان در شهرداری‌ها پرداخت و افزود: قانون‌گذار ، نظارت بر فرآیند در شهرداری‌ها را بر عهده ذی‌حسابان قرار داده است.

وی با بیان اینکه ذی‌حسابان و مدیران عالی، نقش کلیدی در شهرداری‌ها دارند اضافه کرد: ذی‌حسابان در تحقق سلامت اداری نقش مهمی دارند.

شهاب از ذی‌حسابان به عنوان گلوگاه مقابله با تخلفات نام برد و گفت: ذی‌حسابان به عنوان گلوگاه کنترل در شهرداری‌ها مطرح هستند و با ایفای نقش اصولی، از بی‌انضباطی، تخلف و انحراف جلوگیری می‌کنند. ذی‌حسابان با آگاهی از قوانین از انحراف در بسیاری از مسایل مانند عدم توازن و انحراف مالی در شهرداری‌ها جلوگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه ذی‌حسابان باید نیروی رسمی، ثابت و آگاه به مسایل حسابداری و مالی باشند خاطرنشان کرد:  بعضی از شهرداری‌های جدید به دلیل مشکلات مالی، فاقد ذی‌حسابان کارآمد در مجموعه خود هستند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان بر ضرورت اجرای دقیق قوانین تاکید و تصریح کرد: تخصیص اسناد خزانه برای شهرداری مشکلاتی ایجاد می‌کند از همین رو باید تخصیص‌ها در شهرداری‌ها نقدی شود.