:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

خسارت ۱۰۱۲ میلیارد تومانی سیل به راه‌های سه استان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته حدود ۱۰۱۲ میلیارد تومان خسارت به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان وارد شده و باید منتظر مصوبات سفر اخیر رئیس‌جمهور باشیم تا ببینیم اعتبارات چگونه و تا چه اندازه‌ برای اصلاح و بازسازی این راه‌ها تصویب خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
اقتصادگردان- در هفته‌ای که گذشت بارش سنگین برف و باران در استان‌های جنوبی باعث بروز سیل کم سابقه و شاید بی‌سابقه‌ای شد و خسارات زیادی به زیر ساخت‌های سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان وارد شد. یکی از مهمترین این زیرساخت‌ها راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این سه استان است.

حیدر مطاعی - معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای –  درباره میزان خسارت‌های وارد شده به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی سه استان سیستان  و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان اظهار کرد: بیش از ۵۵۰۰ کیلومتر از راه‌های سیستان بلوچستان آسیب دیده‌اند که ۳۸۰۰ کیلومتر آن راه‌ روستایی و ۱۷۰۰ کیلومتر دیگر نیز راه‌های اصلی و فرعی بوده و آسیبی حدود ۷۵۰ میلیارد تومان به این راه‌ها وارد شده است.

وی با بیان اینکه همه‌ی راه‌های آسیب‌دیده به طور کامل از بین نرفته‌اند، افزود: میزان خسارت وارد شده به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان هرمزگان نیز ۲۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است و تقریبا ۳۲ میلیارد تومان نیز برای راه‌های جنوب کرمان برآورد خسارت کرده‌ایم که مجموعا به ۱۰۱۲ میلیارد تومان می‌رسد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: این سازمان در درجه نخست وظیفه خود می‌داند که نسبت به بازگشایی همه‌ راه‌های مسدود شده در این مناطق تلاش خود را بکار بگیرد و همین کار را نیز با بسیج امکانات انجام داده است تا تردد در این مسیرها و محورهای مواصلاتی برقرار شود. اما با توجه به نیاز بیش از هزار میلیارد تومانی برای بازسازی این راه‌ها باید منتظر تامین اعتبار آن باشیم.

مطاعی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به مناطق سیل‌زده گفت: باید منتظر باشیم تا ببینیم در جلساتی که با حضور رئیس‌جمهور در سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های سیل زده برگزار می‌شود، چقدر اعتبار برای بازسازی در نظر گرفته خواهد شد که البته وزیر راه نیز در این سفر همراه رییس دولت هستند و امیدواریم با گذشت زمان نچندان طولانی و اعتبارات مناسب بتوانیم این کار را انجام دهیم.