:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶

ضرورت بازپس‌گیری بازار فرش

فرحناز رافع رییس مرکزملی فرش ایران در نشستی پیرامون اهمیت سیاست‌گذاری در عرصه داخلی فرش دستباف توضیحاتی داد و گفت: توسعه هدفمندسازی پژوهش، آموزش، تبلیغات و پژوهش، هویت بخشی فرش دستباف و شناسنامه دار‌سازی فرش با مشخصات کد بافنده در عرصه بین‌المللی با استفاده از تحول دیجیتال اهمیت بسزایی دارد.
کد خبر: ۱۴۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
اقتصادگردان- رییس مرکز ملی فرش ایران، ارتقاء کیفیت و روان‌سازی تولید، ایجاد و توسعه کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز و استفاده از فناوری روز را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: اصلاح ماده ۱۲۱ آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی و نگاه ویژه به ماده ۷۵ ورود موقت فرش از مطالبات مرکز ملی فرش و بخش خصوصی است و بیمه قالی بافان از مهم‌ترین مطالبات این بخش است.

قائم‌مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی نیز در این نشست، گفت: امروز عزم جدی شروع شده تا بخش خصوصی از ظرفیت‌های مرکز ملی فرش ایران استفاده کند و جایگاه فرش دستباف در بازار جهانی باز پس گرفته شود. از سوی دیگر، عبدالله بهرامی مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف، به‌روزرسانی سند راهبردی فرش دستباف و هم‌گرایی تشکل‌های فرش دستباف را باعث تقویت بخش خصوصی و تقویت وضعیت تولید و صادرات برشمارد.