:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بدهی ۵ هزار میلیاردی دولت به حمل ونقل عمومی پایتخت

مسعود رنجبریان، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران میزان مطالبات شهرداری از دولت در حوزه توسعه حمل و نقل طی دو سال و نیم گذشته را بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.
کد خبر: ۱۴۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
اقتصادگردان- مسعود رنجبریان با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان است که دولت نیز باید در این خصوص همگام با شهرداری تهران در توسعه مترو قدم بردارد، تاکید کرد: متاسفانه نه دولت یازدهم و نه دولت دوازدهم همگام با شهرداری در توسعه حمل و نقل عمومی قدم برنداشته است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در حالی که که شهر تهران از لحاظ آلودگی هوا جزو آلوده‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود بیش از پیش به حمایت و کمک جهت تامین منابع برای توسعه حمل و نقل عمومی نیاز دارد، با وجود این میزان مطالبات شهرداری از دولت طی دو سال و نیم گذشته به بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رنجبریان ادامه داد: یارانه بلیت حمل و نقل همگانی، احداث و تکمیل خطوط متروی تهران، توسعه ناوگان مترو و اتوبوسرانی، قانون رفع موانع تولید، رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مصوبات مرتبط با شورای اقتصاد و سهم وجوه حاصل از جرایم رانندگی در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از جمله مواردی است که بر اساس مصوبات هیات وزیران دولت سهم عمده‌ای در حمل و نقل و ترافیک دارد. بر این اساس مجموع سهم قانونی دولت در تامین منابع مورد نیاز حمل و نقل درون شهری در چارچوب قوانین موضوعه، طی سال‌های ۹۶، ۹۷ و نیمه نخست ۹۸ حدود ۵ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان می‌شود که دولت طی سال‌های پیش گفته تنها ۱۶۶ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.