:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

۱۱ عنوان فناورانه جدید در استان مرکزی شناسایی شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی گفت: در سال جاری ۱۱ عنوان فناورانه جدید در استان مرکزی شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۴۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
اقتصادگردان- مصطفی آمره‌ای، امروز شنبه، در حاشیه جلسه شورای هماهنگی فن بازار منطقه‌ای استان مرکزی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳ شرکت دانش بنیان از ابتدای سال تاکنون در سطح استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته ۲۵۰ نیاز فن‌آورانه شناسایی شده و در سامانه فن بازار آمده بود، افزود: در سال جاری نیز ۱۱ عنوان فناورانه جدید در استان شناسایی شده است، همچنین امسال موفق به مبادله  سه نیاز فناورانه بین متقاضی و عرضه کننده فناوری شده‌ایم.

 نائب رئیس شورای هماهنگی فن بازار منطقه‌ای استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شناساندن جایگاه فن بازار تصریح کرد: حضور در نمایشگاه تخصصی، حضور در نمایشگاه سنگ محلات با هدف معرفی محصولات فن بازار، حضور در نمایشگاه  صنعت و الکامپ بخشی از اقدامات صورت گرفته از اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

آمره‌ای بیان کرد: فن بازار منطقه‌ای استان مرکزی همکاری خوبی با دفتر شهید فهمیده وزارت دفاع به منظور استفاده از توانمندی هر دو حوزه برای رفع نیاز فناورانه صنایع استان تشکیل داده است.

وی اضافه کرد: یک پایه اساسی فن بازارها در ارائه فناوری‌های  جدید و عرضه فناوری‌ها دانشگاه‌ها هستند، دانشگاه‌های توانمند بسیار خوبی از جمله دانشگاه صنعتی و اراک در استان وجود دارد که می‌توانند نیاز فناورانه داخل را تامین کند، در این راستا ارتباط بین دانشگاه‌ها و فن بازار شکل گرفته و تفاهم‌نامه‌ای نیز در این زمینه به امضا رسیده است تا بخش خصوصی بخشی از نیازهای فناورانه خود را از داخل کشور و توسط دانشگاه‌ها تامین کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی تصریح کرد: در نشست سراسری فن بازارها از مجموع ۳۲ قراردادی که در سطح کشور در حوزه انتقال فناوری منعقد شده، سه قرارداد انتقال فرآوری به ارزش حدود یک میلیارد تومان متعلق به استان مرکزی بوده است.