:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
بانک مرکزی اعلام کرد

پرداخت بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بازسازی اماکن سیل‌زده فروردین

شبکه بانکی برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل فروردین امسال در همه استان‌های آسیب‌دیده برای بازسازی اماکن مسکونی ۱۸۰ هزار و ۶۸۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه و یارانه‌ای برای بازسازی اماکن مسکونی به مبلغ ۱۸ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.
کد خبر: ۱۴۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
اقتصادگردان- بر اساس تصویب نامه‌های هیات وزیران، در خصوص اعطای تسهیلات برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل فروردین ۱۳۹۸ در کلیه استان‌های آسیب‌دیده، تسهیلات اعطایی تا تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۸ در بخش مسکن برای بازسازی اماکن مسکونی شهری و روستایی ۵۷ هزار و ۴۷۵ فقره، برای تعمیر اماکن مسکونی شهری و روستایی ۷۷ هزار و ۴۴۳ فقره و برای تامین لوازم معیشتی تعداد ۴۵ هزار و ۷۶۸ فقره بوده است.

بر این اساس، تا نهم دی ۱۳۹۸ تعداد ۶۳ هزار و ۸۲۴ واحد نیازمند ساخت و ۸۴ هزار و ۵۸۷ واحد نیازمند تعمیر بوده است که از این تعداد ۳۲ هزار و ۴۱۵ واحد ساخته شده و تعداد ۸۱ هزار و ۸۰۴ واحد تعمیر شده است.

طبق اعلام بانک مرکزی، بانک‌های عامل تا این تاریخ ۵۹ هزار و ۸۳۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه در بخش کشاورزی به مبلغ ۵۵۰۹ میلیارد ریال پرداخت کرده اند.

بانک مرکزی در راستای حمایت از سیل زدگان و بر اساس مصوبات هیئت وزیران، در دو مرحله اعطای تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد و تسهیلات رایانه‌ای با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری را به بانک‌های عامل ابلاغ کرده است.