:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

رشد ۴۰۰ درصدی شاخص بورس طی ۳ سال

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار از رشد ۴۰۰ برابری شاخص بورس طی سه سال خبر داد.
کد خبر: ۱۴۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
اقتصادگردان- احمد سحرخیز در دومین مسابقات معاملات الگوریتمی بازار سرمایه که امروز با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره و مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایه برگزار شد، با تاکید بر این‌که بازار سرمایه طی سال‌های گذشته از نظر حجم و تعداد معاملات و غیره رشد چشمگیری داشته است، اظهار کرد: شاخص بورس طی سه سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش داشته است به طوری که تعداد معاملات در دی‌ماه سال ۱۳۹۵ حدود ۵۰۰۰ و در دی‌ماه سال جاری ۵۰۰ هزار بوده است.

وی با اشاره به حوزه فناوری اطلاعات گفت: همه عملیاتی که در بازار سرمایه انجام می‌شود از جمله سفارشی که سرمایه‌گذار برای کارگزار انجام می‌دهد و غیره مکانیکی است به جز یک قسمت. در واقع قسمتی که مردم پشت سیستم می‌نشینند و آمار معاملات و قیمت سهم را بررسی و تحلیل می‌کنند و بعد تصمیم‌گیری غیرسیستمی و ارسال سفارش می‌کنند الکتریکی نبود که در حال حاضر با معاملات الگوریتمی همه این فرآیند الکتریکی خواهد شد.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با تاکید بر این‌که معاملات الگوریتمی برای سهامدار و سرمایه‌گذار سودآور است، توضیح داد: از این طریق سرمایه‌گذاران می‌توانند مدیریت ریسک کرده و از تصمیمات احساسی و هیجانی جلوگیری کنند.

راه‌اندازی معاملات فروش تعهدی

وی از راه‌اندازی معاملات فروش تعهدی خبر داد و گفت: زمانی که معاملات از طریق روش‌های الگوریتمی صورت می‌گیرد تا زمانی که برای سهمی رشد قیمت پیش‌بینی می‌شود همه سود می‌کنند و زمانی که کاهش قیمت پیش‌بینی می‌شود جلوی ضرر را می‌گیرد. زمانی که معاملات فروش تعهدی راه‌اندازی شود همه معاملات با معاملات الگوریتمی آمیخته می‌شود و اگر معاملات الگوریتمی کاهش قیمت را پیش‌بینی کند سودآوری هم خواهد داشت.