:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
استاندار مرکزی:

قراردادهای کاری هپکو در حال نهایی شدن است، قرارداد انتقال واگن پارس به مپنا منعقد شد

استاندار مرکزی از پیگیری انعقاد قرارداد ساخت هزار دستگاه ماشین آلات توسط شرکت هپکو خبر داد.
کد خبر: ۱۴۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
اقتصادگردان- سیدعلی آقازاده اظهار کرد: سه صنعت بزرگ استان با مشکلاتی مواجه بودند که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته توسط وزارت صمت، معاون اول رئیس جمهور و سایر دستگاه های مربوطه، در حال حاضر مشکلات آذرآب در حال سپری شدن است.

وی افزود: همچنین روز گذشته قرارداد انتقال واگن پارس به عنوان قدیمی ترین شرکت واگن ساز کشور با سابقه بیش از ۴۰ سال، به مپنا منعقد شد.

استاندار مرکزی در خصوص هپکو تصریح کرد: قراردادهای هپکو در حال نهایی شدن است و طبق دستور وزیر راه و شهرسازی سفارش ساخت ۳۵۰ دستگاه گریدر را به شرکت هپکو داده‌اند، همچنین مقرر شده سازمان شهرداری ها و ‌ دهیاری‌ها نیز ساخت ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات را به هپکو سفارش دهند.

آقازاده ادامه داد: البته این قراردادها هنوز نهایی نشده و در صورت نهایی شدن آنها، سفارش ساخت هزار دستگاه ماشین آلات توسط هپکو را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خط تولید هپکو با ۱۰ درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کند که پاسخگو نیست و باید تلاش لازم در راستای اجرایی شدن قراردادها انجام شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ضمانت ها و تعهدات مالی سازمان های مربوطه از جمله بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه این قراردادها نهایی شود.

آقازاده گفت: به شرط تولید حداکثری هپکو از واردات تمام ماشین آلاتی که هپکو توانایی ساخت آنها را دارد و نیاز کشور را تامین خواهد کرد، جلوگیری می‌شود.