:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم:

یکی از اهداف مهم در رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار است

معاون استاندار قم گفت: یکی از اهداف مهم در تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار است.
کد خبر: ۱۴۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
اقتصادگردان- مهرداد غضنفری عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات امام جواد(ع)استانداری عنوان کرد: دستگاههای اجرایی باید اهتمام ویژه‌ای از طرح‌های اقتصادی در مسیر رونق تولید داشته باشند و به تعهدات خود عمل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: پرونده‌های زیادی برای دریافت تسهیلات رونق تولید و تبصره 18 قانون بودجه از سوی دستگاههای اجرایی به بانک‌های عامل معرفی شده است که هنوز بخشی از آن موفق به دریافت وام نشده‌اند.

وی تصریح کرد: باید به خوبی وضعیت پرداخت تسهیلات از طرف بانک‌های عامل رصد و موانع موجود شناسایی و رفع شود تا بتوان تا پایان سال، اعتبارات مصوب را به طور کامل جذب کرد.

غضنفری بیان کرد: در حوزه تبصره 18 قانون بودجه قم، مبلغ 450 میلیارد تومان مصوب شد، اما تاکنون 100 میلیارد تومان جذب شده است که باید در این باره به احصای موانع موجود پرداخت و خود را به جایگاه مناسبی رساند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با تسهیلات رونق تولید قم نیز رقم یک هزار و 80 میلیارد تومان پیش بینی شد اما 370 میلیارد تومان جذب شده است و فرصت زیادی تا پایان سال باقی نمانده و باید دستگاههای اجرایی و بانک‌ها، تلاش بیشتری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: باید بتوان رقم پرداخت تسهیلات را به 80 درصد رساند تا نرخ اشتغال افزایش یابد و بتوانیم در رشد اقتصادی استان، قدمی برداریم.

وی بیان کرد: یکی از اهداف مهم در تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار است و باید برای توسعه اشتغال، برنامه منسجم و راهبردی ارائه داد.

غضنفری افزود: مشارکت بانک‌ها از دو سال قبل تاکنون در پرداخت تسهیلات رونق تولید و اشتغال، تحولات خوبی را نشان می‌دهد، هر چند هنوز مطلوب و ایده‌آل نیست و باید بانک‌ها مشارکت و همراهی خود را افزایش دهند.