:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸

انتقاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از نقش ناچیز بانک‌های خصوصی در تولید و اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم، بیان کرد: باوجوداینکه ۵۰ درصد از منابع مالی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است اما این بانک‌ها درعمل نقشی در روند تولید و اشتغال ندارند.
کد خبر: ۱۴۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
اقتصادگردان- مهرداد غضنفری روز سه‌شنبه در جلسه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با کارگروه استانی این ستاد در قم با ذکر این مطلب که از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، دو هزار و ۹۵ جواز تاسیس طرح صنعتی در این استان صادرشده است ،گفت: با افتتاح این طرح‌ها درمجموع برای ۳۹ هزار و ۳۱۴ تن اشتغال به وجود ایجاد می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بیان کرد: باوجود اینکه ۵۰ درصد از منابع مالی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است اما این بانک‌ها درعمل نقشی در روند تولید و اشتغال ندارند.

غضنفری اضافه کرد: حفظ وضع موجود استان در حوزه تولید و اشتغال  اولویت اصلی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است. آثار جلسات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در بهبود وضعیت تولید استان کاملا نمایان است.

وی خاطرنشان کرد: بازدیدهای میدانی مدیران استان از واحدهای صنعتی و پیگیری به‌موقع رفع مشکلات آن‌ها از مزیت‌های جلسات کارگروه ستاد تسهیل در این استان می‌باشد.

وی تاکید کرد: تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های عمرانی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و توسعه و راه‌اندازی واحدهای جدید اولویت دوم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم است.

وی در پایان بیان کرد: در یک سال گذشته علاوه بر تثبیت اشتغال کاهش نرخ بیکاری هم رخ‌داده که یک وضعیت مطلوب در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور است.