:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون سازمان راهداری خبر داد

بازگشایی راه‌های ۱۹۰ روستا در سیستان و بلوچستان، به زودی همه راه‌ها باز می‌شود

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته راه‌های ۱۹۰ روستا را در استان سیستان و بلوچستان بازگشایی کردیم و تردد در این مناطق آغاز شده است و تا ۴۸ ساعت آینده دیگر راه‌های استان سیستان و بلوچستان و برخی از روستاهای هرمزگان که مسدود شده‌اند را بازگشایی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۴۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
اقتصادگردان- طی روزهای گذشته بارش سنگین برف و باران در کشور و جاری شدن سیل در برخی استان‌ها سبب شد تا راه‌های بسیاری از روستاها و حتی شهرستان‌های استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان مسدود شود که البته تعداد آنها روز به روز کمتر می‌شد.

حیدر مطاعی در این باره گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و براساس آخرین آمار به دست آمده تعداد روستاهایی که راه‌های مواصلاتی آنها مسدود بود از ۳۰۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان به ۱۱۰ روستا رسید و تنها ۳۰ روستا در استان هرمزگان باقی مانده‌اند که باید راه‌هایشان بازگشایی شود.

وی افزود: مابقی روستاهای استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان طی ۴۸ ساعت آینده و نهایتاً تا پایان این هفته بازگشایی می‌شوند و تردد در آنها جاری خواهد شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: بازگشایی راه‌های روستایی و اصلی این دو استان تنها کاری نیست که در این حوزه باید انجام داد بلکه نیاز به اعتبار مناسبی دارند تا بتوانیم این راه‌ها را بازسازی کنیم چراکه در سیل صورت گرفته آسیب بسیاری دیده‌اند.

مطاعی گفت: تعداد ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهسازی در استان سیستان و بلوچستان مستقر شدند و ۴۶۰ راهدار به صورت شبانه‌روزی آماده‌باش هستند و دائما به تعداد روستاهایی که راه‌هایشان بازگشایی شده، می‌شود.