:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیر عرصه عمران پردیس مطرح کرد

خرید عرصه مسکن مهر پردیس برای دلال‌ها اجباری است

مدیر اجرایی واگذاری عرصه مسکن مهر پردیس گفت: با توجه به حجم بالای خرید و فروش مسکن مهر پردیس توسط دلال‌ها، خرید عرصه برای مالکان اولیه اجباری نیست ولی خریداران بعدی باید عرصه را خریداری کنند.
کد خبر: ۱۴۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
اقتصادگردان- حسن حضرتی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه قانون ۹۹ ساله خرید عرصه برای مالکان اولیه واحدهای مسکن مهر اجباری نیست، مگر اینکه خودشان درخواست کنند. اما با توجه به مساله‌ی واسطه‌گری و این‌که بسیاری از واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس توسط  دلالان خریداری شده، برای مالکان بعدی خرید عرصه اجباری است که آن هم می‌توانند به صورت نقدی یا اقساطی پرداخت کنند.

بسیاری از واحدهای افتتاح شده خالی است

وی افزود: بسیاری از واحدهای مسکن مهر پردیس که افتتاح شده خالی است. به طور مثال در بلوک‌های ۵۹ واحدی فاز ۱۱ بعضا ۱۰ خانوار هم ساکن نیستند که نشان می‌دهد عمده واحدها توسط  سفته‌بازان خریداری شده و برای تحویل اقدام نمی‌کنند. به همین دلیل هیات مدیره شرکت عمران مصوب کرد که خرید عرصه برای نفرات اول اجباری نیست ولی اگر واحد در ریل خرید و فروش افتاد باید وضعیت عرصه تعیین تکلیف شود.

قیمت عرصه  در فاز ۱۱ حدود ۱۹ تا ۳۵ میلیون تومان است

مدیر اجرایی واگذاری عرصه مسکن مهر پردیس، قیمت عرصه را با توجه به قدرالسهم واحدها متفاوت دانست و گفت: در فاز ۱۱ قیمت عرصه از ۱۹ تا ۳۵ میلیون تومان است. در فاز ۸ به دلیل این‌که قدرالسهم واحدها زیاد است نرخ‌ها حدود ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده که این ارقام از سوی کارشناسان رسمی  دادگستری تعیین شده است. در پروژه‌های فاز ۸ بعضا ۹۰ متر زمین به یک واحد می‌رسد ولی  در فاز ۱۱ سهم واحدها ۴۵ تا ۵۰ متر است.

حضرتی با بیان  این‌که متقاضیان می‌توانند عرصه را به صورت اقساطی خریداری کنند گفت: فروش به صورت  نقدی و اقساطی است. اگر نقدا پرداخت کنند ۳۰ درصد تخفیف شامل متقاضیان می‌شود. اگر هم بخواهند اقساطی بپردازند ۲۰ درصد مبلغ را نقد و مابقی طی اقساط پنج ساله بدون بهره خواهد بود اما شامل تخفیف نمی‌شود. البته طرح فروش ویژه را به هیات مدیره پیشنهاد داده‌ایم که به مناسبت دهه فجر امسال فروش اقساطی با  تخفیف ۳۰ درصد به صورت یکساله انجام شود. بدین صورت که ضمن ارایه  تخفیف ۳۰ درصد به متقاضیان ۲۰ درصد مبلغ به صورت نقد و مابقی طی اقساط یک ساله پرداخت شود. البته هنوز این طرح تصویب نشده اما به دنبال گرفتن موافقت آن هستیم.

درآمد ۴۰۰ میلیارد تومانی شرکت عمران پردیس از محل فروش عرصه

وی درخصوص آخرین آمار فروش عرصه واحدهای مسکن مهر در پردیس گفت: تا روز ۲۴ دی ماه ۱۳۹۸ تعداد ۱۲ هزار و ۲۸۸ واحد عرصه فروخته شده است. مبلغی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از محل فروش این تعداد به دست آمده که برابر دستورالعمل واگذاری عرصه، تمامی درآمد حاصله صرف عمران و آبادانی زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی فازها می‌شود.

مدیر اجرایی واگذاری عرصه مسکن مهر پردیس تاکید کرد: با اجباری شدن واگذاری عرصه برای  نفرات بعدی، جلوی دلال‌بازی در مسکن مهر گرفته شد. از جمله مخالفان واگذاری عرصه، دلال‌ها و بنگاهی‌ها بودند؛ زیرا بعضا ۱۰ واحد و بیشتر با قیمت‌های پایین از مردم خریداری کرده‌اند. بنابراین فروش عرصه و واگذاری سند تک برگی به ضرر دلالان و به نفع متقاضیان اولیه است که بعضا چند سال منتظر تحویل خانه‌های خود هستند.

حضرتی با اشاره به تعیین بازه‌های زمانی شش ماهه برای واگذاری عرصه گفت: قیمت‌های کارشناسی محدوده زمانی دارد که معمولا شش ماه طول می‌کشد. برای سال جاری نیز محدوده زمانی با قیمت‌های  فعلی تا آخر سال تعیین شده است.