:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
خوانساری:

برای حل مشکلات به اعتماد ملی نیاز داریم

رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است در شرایطی که اقتصاد ایران با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می‌کند، بازگشت به اعتماد ملی و استفاده از سرمایه‌های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد.
کد خبر: ۱۴۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
اقتصادگردان- مسعود خوانساری در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد:‌ اخیرا بانک جهانی در یکی از گزارش‌های خود اعلام کرده که اعتماد اجتماعی یکی از اصلی‌ترین نیازهای حکمرانی خوب در سطح جهان است و اگر دولت‌ها اعتماد مردمشان را نداشته باشند، چه در حوزه مدیریت اقتصادی و چه در اجرای اصلاحات اقتصادی با مشکل مواجه خواهند شد.

وی به حادثه اخیر هواپیمای مسافربری اوکراین اشاره کرد و افزود: آنچه که در این اتفاق اهمیت داشت را می‌توان در سه بخش مختلف بررسی کرد. نخست آنکه بخش قابل توجهی از مسافران این پرواز را جمعیت نخبه و جوان کشور تشکیل می‌دادند. بحث دوم اصابت اشتباه موشک به هواپیمای خودی بود و بحث سوم اعلام دیر هنگام و وجود تناقض‌ها در رابطه با واقعیت رخ داده بود که به اعتماد مردم ضربه زد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به برخی از ارقام اقتصادی در سالهای گذشته گفت: منفی شدن آمار سرمایه‌گذاری در کشور، مشکلاتی که در حوزه بودجه شرکت‌های دولتی وجود دارد و محدودیت‌های اقتصادی که دولت با آن مواجه است، بخشی از واقعیت‌های امروز اقتصاد ایران است.

به گفته‌ خوانساری، امروز بر تولیدکنندگان شناسنامه‌دار فشار مالیاتی و محدودیت‌های صادراتی و وارداتی وارد می‌شود که امیدواریم با تشکیل یک جلسه در آینده نزدیک برای فشار مالیاتی به تولیدکنندگان فکری جدی شود.