:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد

همه واحدهای مسکونی و تجاری بیمه حوادث می‌شوند + مبلغ حق بیمه و خسارت

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بر اساس طرحی که در هیات دولت تصویب شده، مشروط به تایید مجلس و شورای نگهبان، در سال آینده همه واحدهای مسکونی و تجاری در برابر حوادث طبیعی بیمه خواهند شد که حق بیمه آن به صورت نصف نصف از سوی مردم و دولت پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۴۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
اقتصادگردان- غلامرضا سلیمانی امروز (سه‌شنبه) در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:‌ همان طور که در بسیاری از کشورهایی که مستعد حوادث طبیعی هستند صندوق‌هایی برای بیمه واحدهای مسکونی در برابر این حوادث شکل گرفته، در ایران نیز این طرح تصویب شده و در صورت موافقت شورای نگهبان و مجلس اجرایی خواهد شد.

به گفته‌ی وی، در چارچوب این طرح تمام واحدهای مسکونی روستاها و شهرها تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار خواهند گرفت که می‌تواند در برابر خطرات احتمالی، بخشی از هزینه‌ها را تامین کند.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره‌ جزئیات این برنامه‌ریزی توضیح داد:‌ در این طرح سالانه ۱۲۰ هزار تومان حق پوشش بیمه در نظر گرفته شده که ۶۰ هزار تومان آن را دولت و ۶۰ هزار تومان را مردم پرداخت می‌کنند و در مقابل تا سقف ۳۰ میلیون تومان تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

سلیمانی با بیان اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از شرکت‌های بیمه ایرانی را بخش خصوصی مدیریت می‌کند، گفت: جز بیمه ایران، ۳۱ شرکت دیگر بیمه‌ای کشور خصوصی هستند و معتقدیم که این روند به خصوصی‌سازی صنعت بیمه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از چارچوب‌هایی که صنعت بیمه می‌تواند در آن نقش‌آفرینی کند، جمع آوری پول‌های خرد مردم است. در بسیاری از کشورها شرکت‌های بیمه، بانک تاسیس می‌کنند تا بتوانند با استفاده از این پول‌ها سرمایه‌گذاری و به اقتصاد کشور کمک کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در ایران حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان پول مردم از طریق شرکت‌های بیمه جمع‌آوری شده اما در قبال آن حدود ۵۰۰ میلیارد دلار تعهد بیمه داریم که نسبت میزان منابع دریافت شده و میزان ریسک پذیرفته شده از سوی شرکت‌های بیمه طبیعی نیست و باید تلاش کنیم که این رابطه تناسب منطقی‌تری پیدا کند.