:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
برای بررسی کارشناسی حادثه بوئینگ اوکراینی

سازمان جهانی هواپیمایی دعوت ایران را پذیرفت

سازمان جهانی هواپیمایی ( ایکائو) دعوت ایران برای ارائه نظرات کارشناسی بر مسائل مربوط به سقوط هواپیمای بوئینگ ایرلاین اوکراینی را پذیرفت.
کد خبر: ۱۴۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
اقتصادگردان- سازمان جهانی هواپیماهای مسافربری (ایکائو) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دعوت ایران را به منظور ارائه نظرات کارشناسی و نظارت بر تحقیقات مربوط به سانحه مرگبار سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ ایرلاین اوکراین اینترنشنال که صبح چهارشنبه گذشته در حوالی تهران رخ داد، پذیرفته است.

بر اساس گزارش دوئیچه وله، ایکائو همچنین در این بیانیه خاطرنشان کرده است که طبق قوانین و مقررات بین‌المللی، حق مداخله در امور مربوط به تحقیقات سوانح هوایی در سراسر جهان را دارد؛ بدین ترتیب بنا به دعوت ایران، قصد دارد گروهی از کارشناسان و متخصصان هوانوردی را به کارگروه تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ ایرلاین اوکراینی را اعزام کند تا نظرات کارشناسی در این مورد ارائه دهند و در تسریع و ارتقای روند تحقیقات مربوطه به آنها کمک کنند.

این سازمان مستقر در کانادا معمولا نقشی کلیدی در انجام تحقیقات سوانح هوایی ایفا نمی‌کند ولی همواره بر روند تحقیقات نظارت دارد و در صورت لزوم، نظرات کارشناسی، اصولی و حرفه‌ای به متخصصان حاضر در کارگروه تحقیقات ویژه ارائه می‌دهد.