:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس کل بیمه مرکزی:

بخشودگی جرایم بیمه ای در راه است

دارندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها می توانند از تاریخ یک بهمن ماه سال جاری با مراجعه به شرکتهای بیمه از بخشودگی جرایم بیمه ای بهره مند شوند.
کد خبر: ۱۴۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
اقتصادگردان- به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در  جمع خبرنگاران سخن گفت با اعلام این خبر افزود: بازه زمانی بخشودگی جرایم بیمه نامه شخص ثالث برای راکبان موتور سیکلت سه ماه و برای دارندگان خودرو به مدت یک ماه خواهد بود.

رئیس کل بیمه مرکزی ، با تسلیت دوباره به مناسبت شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام و همچنین بازماندگان حادثه هوایی اخیر به تلاش‌های دولت برای کاهش آلام مردم تاکید کرد و افزود: بی‌تردید دولت جمهوری اسلامی و حاکمیت نظام تمامی مساعی خود را برای التیام درد بازماندگان این حادثه به کار خواهد بست.

وی ارقام مربوط به پرداخت خسارات بدنی را به قوانین خاص هر یک از کشورها مرتبط دانست و گفت: به دلیل تفاوت ارقام مربوط به دیات و پرداخت خسارات بدنی در کشورهای مختلف هنوز نمی‌توان رقم دقیق خسارات وارده را ارزیابی کرد.

رییس شورای عالی بیمه، پرداخت خسارت به قربانیان حادثه کرمان را از مصادیق مسئولیت پذیری اجتماعی صنعت بیمه دانست و گفت: تشییع کنندگان پیکر پاک شهید سردار سلیمانی بدون دریافت حق بیمه از سوی شرکت بیمه ایران مشمول پوشش محدود بیمه ای قرار گرفته بودند که پس از هماهنگی با استانداری، مبالغی به خانواده قربانیان و همچنین مصدومان این حادثه پرداخت خواهد شد.

ضریب خسارات در کشور نرخ بالایی دارد

دکتر غلامرضا سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت سلامت خیابان ها و جاده های کشور اشاره کرد و گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند حوادث و تلفات جاده‌ای را کاهش دهد و لازم است رسانه‌ها نیز به میدان بیایند تا با تشکیل کمپین های کاهش تلفات و تصادفات، نرخ خسارات جانی و مالی را به حداقل برسانند.

وی نقش رسانه ها را در گسترش فرهنگ بیمه‌ای و اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان، موثر و تعیین کننده ارزیابی کرد و اظهار داشت: بخشودگی اخیر جرایم بیمه نیز علاوه بر هدف کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه نوعی فرهنگ سازی هم محسوب می شود.

رییس کل بیمه مرکزی، دارندگان ماشین آلات کشاورزی را نیز از مشمولان بخشودگی جرایم بیمه‌ای دانست و تصریح کرد تمامی شرکت‌های بیمه موظف شدند این بخشودگی جرایم را برای دریافت کنندگان بیمه نامه شخص ثالث اعمال کنند.

وی با ارائه آمار و تشریح آخرین وضعیت حوادث طبیعی، از ایران به عنوان منطقه حادثه‌خیز یاد کرد و و از صندوق حوادث بیمه همگانی به عنوان یک حرکت بزرگ ملی نام برد و گفت: انشاالله با رفع اشکالات قانون تأسیس این صندوق که پیش از این در دولت کارشناسی شده و مصوبه مجلس را به همراه دارد توسط شورای نگهبان نیز به تصویب برسد.

صنعت بیمه آرامش می فروشد

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود صنعت بیمه را به عنوان پیام آرامش در هنگام وقوع خسارات، توصیف کرد و گفت: تردد اتومبیل ها و موتور سیکلت های بدون پوشش بیمه‌ای کافی سلامت اجتماعی و امنیت روانی وجانی مردم را به مخاطره می‌اندازد.

وی از دارندگان خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه درخواست کرد با استفاده از فرصت بخشودگی جرایم نسبت به تهیه بیمه نامه اقدام کند.

رئیس شورای عالی بیمه در پایان ،نرخ خسارات بیمه شخص ثالث را ۱۱۴ درصد اعلام کرد و گفت: رشته بیمه شخص ثالث از رشته‌های زیان‌ده صنعت بیمه به حساب می آیدکه رقم قابل توجهی نیز محسوب می‌شود.