:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

پرداخت قریب 2000 میلیارد ریال تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی روستایی در استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: یک‌هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح‌های روستایی در یکسال گذشته در استان سمنان با تلاش بانک‌های عامل و مدیران دستگاه‌های اجرایی به کارآفرینان پرداخت شد.
کد خبر: ۱۴۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
اقتصادگردان- حشمت الله عسگری در کارگروه اشتغال و بازآفرینی استان سمنان در استانداری سمنان اظهار کرد: پرداخت این میزان تسهیلات در کوتاه مدت به رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس در روستاهای استان نقش غیرقابل انکاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: جذب اعتبارهای مشاغل خانگی در استان سمنان چندان مطلوب نیست و مسئولان شهرستانی برای جذب این اعتبارها اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه در صورت جذب نشدن اعتبارات بخش مشاغل خانگی در شهرستان‌ها ، از ۱۵ بهمن سال جاری این اعتبار به صورت شناور خواهد شد، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارهای از این دست برای رونق کسب و کار و حمایت از مشاغل خرد اقدام‌ کنند.

عسگری اضافه کرد: در ماه‌های آینده و تا پایان سال جاری تلاش و همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل برای ارایه تسهیلات و اجرای طرح‌های اشتغال آفرینی در مناطق شهری و روستایی استان سرعت گیرد.

وی تصریح کرد: طرح‌های اقتصادی قابل توجهی در یک‌سال گذشته برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان پرداخت شده است که این تسهیلات در بلند مدت به رونق کسب و کار در این دیار می‌انجامد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای مشاغل خانگی در استان سمنان مصوب و تخصیص داده شده است،‌ گفت: رقم جذب اعتبار در این بخش با تلاش مستمر تا پایان سال جاری افزایش یابد.

وی تصریح کرد: طرح‌های اشتغالزایی قابل توجهی در استان سمنان در بخش‌های خرد و کلان در دست پیگیری است که با تکمیل آن مسیر توسعه استان هموارتر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: اجرای طرح‌های اقتصادی از سوی دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر رویکرودهای کارشناسی باشد و اجرا نشدن طرح‌ها بهتر از اجرا شدن غیرکارشناسی است.

عسگری با بیان اینکه، روند به کارگرفته‌شدگان اشتغال در استان مطلوب است، اضافه کرد: باید گزارش‌ها در ارتباط با اشتغال‌های ایجاد شده از سوی دستگاه‌های اجرایی به‌روز شود.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود که تعهد اشتغال براساس طرح‌های اقتصادی در روستاهای استان با تلاش مسئولان در کمترین زمان ممکن در گام اجرایی قرار گیرد.