:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

پایان عملیات جمع‌آوری اجساد جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعلام پایان عملیات جمع‌آوری پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
اقتصادگردان- مرتضی سلیمی در این باره اظهار کرد: این هواپیمای اوکراینی حامل ۱۷۹ مسافر و خدمه پروازی بوده است. بر اساس گزارش‌ها از این تعداد ۱۴۷ نفر ایرانی و ۳۲ نفر اتباع خارجی شامل ۶ تبعه کانادا، ۴ تبعه سوئد، ۱۱ تبعه اوکراین، ۱۰ تبعه افغانستان و یک تبعه انگلستان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش شاهدان محلی و ارزیابی‌های انجام شده در محل حادثه، هواپیما در آسمان دچار حریق شده است، گفت: ۳۰۰ نیروی عملیاتی از سازمان امداد و نجات، جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و قم به وسیله ۴۵ دستگاه خودرو به محل وقوع حادثه اعزام شده‌اند. ترافیک سنگینی نیز در لحظات اولیه وقوع حادثه به دلیل تجمع ساکنان محلی ایجاد شده بود که ۲ فروند بالگرد با انجام ۳ سورتی پرواز نیرو و تجهیزات امدادی، ایمنی و بهداشت فردی اعزام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایان عملیات جمع آوری پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و اظهارکرد: چهار تیم عملیاتی هلال احمر برای پاکسازی احتمالی منطقه در محل سقوط هواپیما حضور خواهند داشت.