:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون استاندار تهران اعلام کرد

تیم‌های فنی در جستجوی جعبه‌ سیاه هواپیما ، اتمام جمع‌آوری اجساد تا ۳۰ دقیقه دیگر

معاون عمرانی استانداری تهران توضیحاتی را درباره محل سقوط هواپیمایی ۷۳۵ خطوط هوایی اوکراین و همچنین اقدامات در حال انجام، ارائه کرد.
کد خبر: ۱۴۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
اقتصادگردان- محمد تقی‌زاده از محل حادثه سقوط هواپیمایی ۷۳۵ به خطوط هوایی اوکراین گفت: این حادثه در ساعت ۶:۱۳ دقیقه صبح  اتفاق افتاده که هواپیما پس از برخواستن از فرودگاه امام خمینی (ره) در پرواز به سمت کیف اوکراین، دچار نقص فنی می‌شود و در انتهای شاهدشهر سقوط می‌کند.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه ۱۷۶ سرنشین هواپیما جان باختند که از این تعداد ۹ نفر خدمه هواپیما و مابقی مسافرین هواپیما بودند. به این ترتیب ۷۰ نفر مرد، ۸۱ زن، ۱۵ بچه و یک نوازد در این حادثه جان باختند. در حال حاضر جمعا ۵۰۰ نفر نیروهای امدادی شامل هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس در سطح منطقه مشغول فعالیت هستند تا جمع آوری اجساد انجام شود.

وی ادامه داد: امیدواریم تا ۳۰ دقیقه دیگر کار جمع آوری اجساد به اتمام برسد و این اجساد به پزشک قانونی تهران برای آزمایشات دی ان ای و شناسایی منتقل خواهد شد. پس از این مرحله پاکسازی لاشه هواپیما که در سطح وسیعی پخش شده است، انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمام نیروهای امدادی و انتظامی در منطقه حضور دارند و امیدواریم تا بعد از ظهر امروز پس از جمع آوری لاشه شرایط منطقه به حالت عادی بازگردد.

معاون عمرانی استانداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص منطقه سقوط این هواپیما گفت:  احتمالا خلبان پس از متوجه شدن نقص فنی دور می‌زند که به سمت فرودگاه امام برگردد اما نهایتا هواپیما در انتهای محدوده مسکونی و دقیقا در محدوده‌ای که فضای باز بوده و پارک و زمین چمنی در آن جا وجود داشته، سقوط می‌کند. به این ترتیب هواپیما در انتهای منطقه مسکونی اولین برخورد با زمین را داشته و به این ترتیب به تجهیزات خاصی به غیر پارک موجود در منطقه آسیبی وارد نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دادستان، فرماندار و شهرداران در منطقه حضور دارند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اولویت با جمع آوری اجساد است، ولی تیم‌های فنی برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما مشغول به کار شدند و به دنبال جعبه سیاه هواپیما هستند تا اقدامات فنی و علت سقوط هواپیما مشخص شود.