:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
واکنش جالب قیمت طلا در بازار جهانی پس حمله ایران به پایگاه‌های آمریکا

رشد 4.4 درصدی قیمت نفت و 2 درصدی طلا پس از حمله موشکی ایران / طلا از 1600 به 1581 دلار کاهش یافت

پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بیش از چهار درصد افزایش یافت و به ۷۱٫۷۵ دلار رسیدبهای جهانی طلا ۲۸ دلار افزایش یافت. اما در ظهر چهارشنبه بار دیگر قیمت طلا کاهش یافته و به 1581 دلار رسیده است
کد خبر: ۱۴۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
اقتصاد گردان - حمله ساعاتی پیش ایران به پایگاه هوایی عین الاسد آمریکا در عراق به جهش ۳۲ دلاری قیمت طلا در بازار جهانی منجر شد.
 حمله ساعت پیش ایران به پایگاه هوایی آمریکا در عراق باعث شد تا قیمت طلا در بازار جهانی ۳۲ دلار افزایش قیمت را تجربه کند.

قیمت طلا هم اکنون با عبور از ۱۶۰۰ دلار به ۱۶۰۵.۷ دلار رسیده است.

به‌دنبال حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق قیمت نفت بیش از ۴ درصد در معاملات امروز افزایش یافت.

قیمت نفت خام برنت در معاملات روز چهارشنبه با چهار درصد افزایش به ۷۱٫۷۵ دلار رسید. نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با ۴٫۵ درصد رشد با قیمت ۶۵٫۶۵ دلار معامله شد.

به‌گفته تحلیلگران، به‌نظر می‌رسد معامله‌گران پیش‌بینی اقدامات تلافی‌جویانه ایران را می‌کردند.

وزارت دفاع آمریکا پنتاگون تایید کرده است که حداقل دو پایگاه نظامی در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است هدف موشک هایی قرار گرفته که از سوی ایران شلیک شده است.

سپاه پاسداران ایران پیشتر گفت که پایگاه نظامی عین الاسد در استان انبار عراق را به تلافی ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه موشکباران کرده است.

به گزارش پایگاه اف ایکس استریت، ساعاتی پیش ایران طی حملات موشکی چندین نقطه در عراق از جمله پایگاه هوایی الأسد که میزبان نیروهای آمریکایی در این کشور است را هدف قرار داد.

بهای هر انس طلا در بازارهای جهانی در پی حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق با ۳۷ دلار افزایش به ۱۶۰۵ دلار و ۶۵ سنت درهرانس افزایش یافت.
بازار جهانی طلا در واکنش به این موضوع با افزایش قابل توجه قیمت مواجه شد و قیمت این فلز گرانبها به بالاترین قیمت از آوریل ۲۰۱۳ تاکنون رسید. بازار جهانی طلا معاملات امروز خود را با قیمت ۱۵۷۱ دلار و ۸ سنت شروع کرده بود.