:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳

ایجاد حدود 1300 فرصت شغلی برای مددجویان سمنانی در ۹ ماه اخیر

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: استعداد سنجی در حوزه اشتغال برای ۱۲ هزار ۴۳۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان انجام‌شده که ۳۱ درصد از این افراد مستعد اشتغال شناخته‌شده که کار اشتغال برای آنان برنامه‌ریزی و اجراشده است.
کد خبر: ۱۴۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
اقتصادگردان- محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به سرفصل‌های حوزه اشتغال درزمینهٔ اینکه خودکفایی و توانمندی مددجویان و افراد نیازمند جویای شغل اظهار کرد: آمایش فضای کسب‌وکار، نیازسنجی مناطق، استعداد سنجی مددجویان، مشاوره راهنمایی شغلی، آموزش فنی حرفه‌ای و کارآفرینی، ایجاد اشتغال طرح‌های کسب‌وکار خرد، کاریابی، پایدارسازی مشاغل، نظارت سه تا پنج‌ساله بر طرح‌های اشتغال ازجمله مواردی است که اجرا می‌شود.

وی به ایجاد یک‌هزار و ۲۹۴ فرصت شغلی در ۹ ماهه سال جاری و پرداخت تسهیلات و به‌کارگیری مددجویان اشاره کرد و گفت: تسهیلات پرداخت‌شده جهت اشتغال در این طرح‌های ایجادشده ۴۵ میلیارد تومان است که این فرآیند تا پایان سال جاری ادامه خواهد یافت.

مسعودیان راد ادامه داد: عمده مشاغل ایجادشده در قالب طرح‌های خدماتی، دام‌پروری، کشاورزی، صنایع‌دستی، صنعتی و معدنی و شیلات بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری جهت جلب مشارکت مجتمع اقتصادی، افزود: این پروژه شامل طرح‌های سرمایه‌گذاری تأمین و استقرار تجهیزات هوشمند سازی مصرف آب، سرمایه‌گذاری ایمپلنت دندان، ساخت موتوربرق و مجتمع رفاهی و زائرسرا است.