:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۳.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
سهم بالای ابزارهای اینترنت و موبایل از ابزارهای تراکنش دار بانک پارسیان نشانه آینده نگری در بازار بانکداری الکترونیک است

جایگاه موثر پارسیان و تاپ در ابزار تراکنش اینترنتی و کارت هدیه و بن کارت

سهم ابزارها در تعداد و مبلغ تراکنش نشان می دهد که 78 درصد تعداد تراکنش های بانک پارسیان متعلق به کارتخوان ها، 19 درصد اینترنت و 3 درصد موبایل بوده و در مبلغ نیز 73 درصد کارتخوان ها، 26 درصد اینترنت و 4 دهم درصد موبایل بوده است. بانک پارسیان روی خدمات نوین که آینده بازار را تحت تاثیر قرار می دهد سرمایه گذاری کرده و شاهد حضور این بانک در انواع نرم افزارهای اینترنتی و موبایلی هستیم
کد خبر: ۱۴۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۹
اقتصاد گردان -  محسن شمشیری
بانک پارسیان با 5.62 درصد تعداد تراکنش در کارتخوان ها و 20 درصد تراکنش های اینترنتی، و 4.43 درصد تراکنش های موبایلی، که نسبت به تعداد شعب و امکانات بانک پارسیان، نشانه موفقیت این بانک خصوصی در جذب مشتریان و رشد بانکداری الکترونیک و بهره وری و کارایی بالای پرسنل و مدیریت و شعب بانک پارسیان است، از نظر مبلغی نیز سهم 3.26 درصدی در مبلغ کارت خوان ها، سهم 11.26 درصدی در مبلغ تراکنش اینترنتی، و سهم 4.65 درصدی در مبلغ پذیرش موبایلی داشته است. 


این حضور گسترده بانک پارسیان و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، موجب شده که بانک پارسیان با شعب کمتری نسبت به تمام بانک های کشور، عملا سهم قابل توجهی از تراکنش های کارتخوان ها، اینترنت و موبایل بانک ها را به خود اختصاص دهد و بانک پارسیان قبل از سایر بانک ها، حضور خود را در خدمات نوین بانکی و بدون مراجعه مردم به شعب بانک ها گسترش داده است و نشان می دهد که نه تنها سوپر مارکت مالی و خدمات مختلف خرید ارز، سهام، ضمانت نامه ها، صندوق های سرمایه گذاری، اوراق بهادار، خدمات قرض الحسنه و... را گسترش داده بلکه در تراکنش های بانکی نیز سهم قابل توجهی از بازار تراکنش ها را به خود اختصاص داده است. این شاخص ها در مقایسه با حضور 33 بانک و موسسه اعتباری، و سال ها حضور بانک های بزرگ دولتی و خصوصی شده که از ده ها هزار شعبه بانکی برخوردار هستند، نشان دهنده این واقعیت است که بانک پارسیان تنها به افزایش شعب و رشد امکانات فیزیکی توجه ندارد، بلکه خدمات نرم افزاری، رضایت مشتری، دسترسی بالای مردم به خدمات نوین بانکی و تراکنش ها را در دستور کار قرار داده و اعتماد مشتریان را نیز جذب کرده و در نتیجه در تمام شاخص ها و خدمات بانکی شاهد حضور بانک پارسیان بوده ایم. 

سهم بالای ابزارهای اینترنت و موبایل از ابزارهای تراکنش دار بانک پارسیان 

سهم ابزارها در تعداد و مبلغ تراکنش نشان می دهد که 78 درصد تعداد تراکنش های بانک پارسیان متعلق به کارتخوان ها، 19 درصد اینترنت و 3 درصد موبایل بوده و در مبلغ نیز 73 درصد کارتخوان ها، 26  درصد اینترنت و 4 دهم درصد موبایل بوده است. 
بانک پارسیان روی خدمات نوین که آینده بازار را تحت تاثیر قرار می دهد سرمایه گذاری کرده و شاهد حضور این بانک در انواع نرم افزارهای اینترنتی و موبایلی هستیم.




جایگاه بانک پارسیان در کارت هدیه و بن کارت

حدود 102 میلیون کارت بانکی تراکنش دار فعال در آبان 98 وجود داشته که حدود 97 میلیون آن یعنی 96 درصد را کارت برداشت، 11 صدم درصد را کارت اعتباری و 4 درصد یا بیش از 4 میلیون را کارت هدیه و بن کارت تشکیل داده است. در آبان ماه 98 بانک های ملی، ملت و صادرات، دارای بیشترین سهم از تعداد کارتهای بانکی تراکنش دار در شبکه شاپرک بوده اند. بیشترین کارت اعتباری تراکنش دار متعلق به بانک های ملت، صادرات و سپه، بیشترین کارت برداشت تراکنش دار به بانک ملی  و صادرات و  ملت و بیشترین کارت هدیه و بن کارت تراکنش دار متعلق به بانک های ملی، پارسیان، و ملت، بوده است
همچنین سهم بانک از کل کارت اعتباری 5 صدم درصد، از کل کارت برداشت 1.62 درصد و از کارت هدیه و بن کارت 14 درصد بوده است. سهم کارت های صادر شده در این بانک به ترتیب 72 درصد به کارت برداشت، 28 درصد کارت هدیه و بن کارت اختصاص داشته است. 
همچنین بانک پارسیان جایگاه ویژه ای در بین بانک ها داشته و  در آبان ماه 98 بالاترین سهم در کارت هدیه و بن کارت به بانک های ملی، پارسیان و ملت اختصاص داشته که نشان دهنده جایگاه ویژه و رتبه دوم در بازار کارت هدیه و بن کارت بوده است. 
مردم در مراجعه به شعب بانک پارسیان، می توانند جمله مورد نظر خود را روی کارت هدیه انتخاب کنند و این خدمات و رضایت مردم، موجب شده که بانک پارسیان سهم بالایی در صدور کارت هدیه و بن کارت داشته باشد.