:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

دو هزار کیلومتر ازاد راه و بزرگراه تا پایان دولت به بهره برداری می رسد

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تا پایان سال ١٤٠٠، دو هزار کیلومتر انواع آزادراه و بزرگراه به شبکه راههای کشور اضافه می شود.
کد خبر: ۱۴۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
اقتصادگردان- محمد اسلامی صبح امروز در مراسم گشایش چهارمین نمایشگاه حمل و نقل که در مصلی امام خمینی تهران برگزار شد گفت: بدون خودشیفتگی اعلام میکنم در سالی که گذشت دستاوردهای حمل و نقلی زیادی داشتیم.

وی گفت: توانستیم در تمام کمیسیون های مشترک اقتصادی و حمل و نقلی با کشورهای همسایه به تفاهم برسیم و اکنون با تمام کشورهایی که در مسیر ترانزیتی ما هستند در تفاهم کامل بوده مانعی وجود ندارد.

اسلامی اضافه کرد: امسال توانستیم عضو اتحادیه راه آهن های کشورهای حوزه CIS شویم و با تفاهمنامه های منعقد شده برای اولین بار قطارهای ما به سمت چین و اروپا در حال حرکت و توسعه هستند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، در پی تحول مزبور حجم بار ترانزیتی از ایران و از طریق کشورمان در آینده نزدیک افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی بدنبال تمرکز بخشیدن به نظام مدیریتی و جذب سرمایه گذار برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی هستیم و دو هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه تا پایان دولت تدبیرو امید به شبکه راه کشور اضافه می‌شًود.

اسلامی افزود: طرح ابرار آغاز شده و روزانه ٢٠ کیلومتر راه به شبکه راههای روستایی کشور اضافه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی از توسعه محور شرق و دریای چابهار خبر داد و گفت: اصلاخ نقاط حادثه خیز در جاده چابهار- ایرانشهر همزمان با افزایش تناژ حمل در بندر چابهار توانستیم مانع تصادف ها و تلفات جاده‌ای شویم و با وجود افزایش حمل بار،حوادث جاده ای کاهش یافته است.

به گفته اسلامی، خط راه آهن چابهار - زاهدان با توان داخلی و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تا پایان ١٤٠٠ به بهره برداری می‌رسد.

وی از طرح نوسازی کامیون و اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: با حمایتی که در نظام پولی و بانکی صورت گرفته است به زودی شاهد کیفی سازی و افزایش ایمنی هستیم.