:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

رشد ۸۰ درصدی واردات نفت کره جنوبی از آمریکا

واردات نفت کره جنوبی از آمریکا در نوامبر نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته ۸۰.۴ درصد رشد کرد و در ۱۱ ماه نخست امسال رشد ۱۶۵.۳ درصدی را نشان داد.
کد خبر: ۱۴۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
اقتصادگردان- آمار گمرکی نشان داد کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، در نوامبر ۱.۵۶ میلیون تن معادل ۳۸۳ هزار و ۳۵۷ بشکه در روز نفت آمریکا را وارد کرده است که در مقایسه با ۸۶۷ هزار و ۶۸۷ تن در نوامبر سال گذشته ۸۰.۴ درصد رشد داشت اما در مقایسه با ۱.۸ میلیون تن واردات اکتبر، ۱۲.۹ درصد کمتر بود.

آمریکا در نوامبر چهارمین صادرکننده بزرگ نفت به کره جنوبی پس از عربستان سعودی، کویت و عراق بود.

به گفته اما لی، تحلیلگر نفتی ارشد شرکت رفینیتیو، حجم واردات نفت نوامبر کره جنوبی از آمریکا در واقع نسبت به اکتبر ثابت بود اما افزایش نرخ حمل بار در اکتبر که روی بارگیری محموله‌ها در نوامبر تاثیر خواهد گذاشت، احتمالا در میزان واردات ژانویه و فوریه انعکاس پیدا می‌کند.

نرخ حمل بار در اکتبر بدنبال تحریمهای آمریکا علیه شرکت کشتیرانی چینی کاسکو افزایش پیدا کرد.

کره جنوبی امسال هر ماه بیش از یک میلیون تن نفت آمریکا را وارد کرده که در ژوییه به رکورد بالای ۱.۹۱ میلیون تن معادل ۴۵۰ هزار و ۸۳۸ بشکه در روز رسید.

واردات نفت کره جنوبی از آمریکا در ۱۱ ماه نخست سال میلادی جاری ۱۶.۰۹ میلیون تن معادل ۳۵۳ هزار و ۱۱۵ بشکه در روز بود که ۱۶۵.۳ درصد در مقایسه با ۶.۰۷ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رشد داشت.

کره جنوبی که یکی از بزرگترین خریداران آسیایی نفت ایران است، در نوامبر از ایران واردات نداشت و وارداتش از ماه مه با پایان معافیتها از تحریمهای آمریکا صفر مانده است.

در فاصله ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۹ مجموع واردات نفت کره جنوبی از ایران ۴۵.۹ درصد کاهش یافت و به ۹۳ هزار و ۳۵۶ بشکه در روز در مقایسه با ۷.۱۵ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته رسید.

طبق آمار گمرکی، در مجموع واردات نفت کره جنوبی در نوامبر بر مبنای سالانه ۲.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۲.۴۴ میلیون تن معادل ۳.۰۴ میلیون بشکه در روز رسید.

بر اساس گزارش رویترز، واردات نفت کره جنوبی از عربستان سعودی در نوامبر ۳.۲۲ میلیون تن معادل ۷۸۷ هزار و ۸۳۷ بشکه در روز بود که ۱۵.۹ درصد کاهش داشت.