:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
وزیر راه:

نذر نداریم زمین بدهیم تا برخی سود کنند

وزیر راه و شهرسازی با دعوت از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) برای ورود به طرح ملی مسکن، گفت: نذر نداریم که زمین دولتی بدهیم تا عده‌ای کسب و کار کنند.
کد خبر: ۱۴۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
اقتصادگردان- محمد اسلامی در همایش مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به ضعف کشور در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها و ساخت‌وساز افزود: ما در دورانی به سر می بریم که از حدود یک‌ونیم دهه پیش، سهم بودجه‌های عمرانی از بودجه کل که همواره بیش از ۴۰ درصد سبد بودجه کشور بود، به شدت به دلایل گوناگون تحلیل رفته است. تا جایی که سهم قابل تخصیص بودجه عمرانی کشور به حدود ۱۰ درصد یا کمتر رسید. یعنی کشور به سمتی رفت که عملیات جاری و تامین حداقل‌ها تبدیل به اقدامات غالب دولت شد.

این عضو کابینه دوازدهم با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران که در طول تاریخ شبیه آن علیه هیچ کشوری اعمال نشده است، ادامه داد: همزمان شدن افزایش هزینه‌ها و تعهدات جاری برای دولت با کاهش درآمدها به علت تحریم، نشان داد که اگر کشور بخواهد وابستگی خود را به مولفه هایی مانند نفت خام ادامه دهد، با شرایط سختی روبرو خواهد بود.

او با دعوت از هلدینگ ساختمانی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای شرکت در طرح اقدام ملی مسکن افزود: ما نذر نداریم که زمین بدهیم تا عده‌ای کسب و کار کنند. زمین دولتی را واگذار می‌کنیم تا برای جامعه هدف ما، یعنی اقشار متوسط و ضعیف کشور مسکن ایجاد شود. ما نیاز به خانه سازی انبوه داریم.