:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

رشد ۵ درصدی بودجه مرکز ملی فضای مجازی

بودجه مرکز ملی فضای مجازی در سال ۱۳۹۹، حدود ۴۷ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان‌ در نظر گفته شده که در مقایسه با سال جاری دو میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان افزایش داشته و حاکی از رشد پنج درصدی است.
کد خبر: ۱۴۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
اقتصادگردان- رئیس جمهوری لایحه بودجه سال آینده را در هفته‌ای که گذشت، تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹، دولت برای مرکز ملی فضای مجازی ۱۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان در بخش اجرایی و ۳۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در بخش عمرانی در نظر گرفته که مجموع بودجه مرکز ملی فضای مجازی برای سال ۱۳۹۹ را به ۴۷ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان‌ می‌رساند.

بودجه مرکز ملی فضای مجازی شامل دو بخش است؛ بخش اول رصد و نظارت فضاهای مجازی و بخش دوم مدیریت راهبردی فضای مجازی است. بودجه مصوب مرکز ملی فضای مجازی در سال ۱۳۹۸، ۱۴ میلیارد تومان در بخش اجرایی و ۳۱ میلیارد و ۳۵۱ میلیون در بخش عمرانی بوده است که مجموع بودجه این مرکز در سال ۱۳۹۸ را به ۴۵ میلیارد و ۳۵۱ میلیون تومان می‌رساند.

این در حالی است که در لایحه بودجه درنظرگرفته‌شده برای مرکز ملی فضای مجازی در سال ۹۹، ۱۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان در بخش اجرایی و ۳۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در بخش عمرانی قرار داده شده است که مجموع بودجه مرکز ملی فضای مجازی برای سال ۱۳۹۹ را به ۴۷ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان‌ می‌رساند.

این اعداد حاکی از آن است که بودجه مرکز ملی فضای مجازی در سال ۱۳۹۹، در مقایسه با سال جاری دو میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان افزایش داشته که حاکی از رشد ۵.۳۵ درصدی است.

زیرشاخه‌های مرکز ملی فضای مجازی شامل نظارت و رصد فضای مجازی کشور و مدیریت راهبردی فضای مجازی کشور می‌شود. در حوزه نظارت و رصد فضای مجازی کشور پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در بخش اجرایی و ۳۵۱ میلیون تومان در بخش عمرانی، مصوب سال ۱۳۹۸ بوده که مجموع بودجه اختصاص‌یافته به حوزه نظارت و رصد فضای مجازی کشور را به پنج میلیاد و ۹۵۱ میلیون تومان می‌رساند. همچنین در حوزه مدیریت راهبردی فضای مجازی کشور هشت میلیارد و ۴۰۰ میلون تومان برای بخش اجرایی و ۳۱ میلیارد تومان برای بخش عمرانی بوده است.

در لایحه بودجه ۱۳۹۹، در حوزه نظارت و رصد فضای مجازی کشور شش میلیارد و ۲۹۲ میلیون تومان در بخش اجرایی و ۵۰ میلیون تومان در بخش عمرانی، در نظر گرفته شده است. همچنین در حوزه مدیریت راهبردی فضای مجازی کشور ۹ میلیارد و ۴۳۸ میلون تومان برای بخش اجرایی و ۳۲ میلیارد تومان برای بخش عمرانی در نظر گرفته شده است.