:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
فرماندار سمنان عنوان کرد:

سمنان بهشت صنایع دانش‌بنیان و پاک، افزایش 15 درصدی بکارگماری کارجویان در سمنان

فرماندار سمنان از افزایش 15 درصدی به‌کار گماردگان متقاضیان اشتغال در این شهرستان خبر داد و گفت: 45 درصد از متقاضیان اشتغال در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون به کار گمارده شدند.
کد خبر: ۱۴۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
اقتصادگردان- سیدعباس دانایی در جلسه شورای اداری شهرستان سمنان که با حضور استاندار برگزار شد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و۹۵۲ نفر متقاضی کار در این شهرستان ثبت نام کردند که بیش از 45درصد آنها که بالغ بر 635 نفر می‌شوند جذب بازار کار شدند.

وی از سمنان به عنوان یکی از امن‌ترین شهرستان‌ها برای سرمایه‌گذاری نام برد و افزود: استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از این شهرستان گویای امنیت بالای سرمایه‌گذاری در آن است.

دانایی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب از سمنان به عنوان بهشت صنایع دانش بنیان و پاک نام برد و خاطرنشان کرد: شهرستان سمنان سرزمین توانمندی‌های فراوان، دیار صنایع دانش‌بنیان و پاک و منطقه‌ای امن و مستعد برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه مرکز استان شهرستانی امن و مناسب برای سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش عالی است ادامه داد: جاذبه های طبیعی، تعدد آثار تاریخی، موقعیت مناسب و ممتاز جغرافیایی این شهرستان را به منطقه‌ای مستعد برای سرمایه‌گذاری فعالان گردشگری تبدیل کرده است. ضمن اینکه گردشگری و آموزش عالی از محورهای توسعه در این شهرستان است.

فرماندار سمنان بااشاره به تدوین سند توسعه شهرستان گفت: سند توسعه شهرستان سمنان بر مبنای سند آمایش سرزمینی که به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسیده، تهیه و تدوین شده تا به عنوان یک نقشه راه فراروی مسوولان و برنامه‌ریزان قرار گیرد.

وی با اشاره به آغاز به کار فرودگاه سمنان و برقراری پروازهای سمنان –مشهد و بالعکس تصریح کرد: فرودگاه سمنان از ۱۴ آبان که فعالیت رسمی خود را آغاز کرده تاکنون ۲۰ سورتی پرواز از مشهد به سمنان و سمنان به مشهد داشته  که طی این پروازها ۵۸۸ مسافر در این‌مسیر هوایی جابجا شدند.

رئیس شورای اداری شهرستان سمنان با اشاره به اعتبارات تبصره 19 مرکز استان خاطرنشان کرد: در شهرستان سمنان، ۵ پروزه با اعتبار یک‌میلیارد و 700 میلیون تومان در قالب تبصره ۱۹ قانون بودجه پیش بینی شده که در زمان مقرر به بهره‌برداری خواهند رسید.

فرماندار سمنان با اشاره به ثبت‌نام نامزدهای نمایندگی مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه اضافه کرد: در مجموع 53 داوطلب در این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کردند که این رقم به نسبت دوره قبل ۸۲ درصد افزایش در تعداد ثبت نام کنندگان را نشان می‌دهد.
وی با ابراز خرسندی از استقبال داوطلبان از انتخابات اسفندماه پیش‌بینی کرد: مردم این حوزه انتخابیه همچون دوره‌های قبل با مشارکت بالای خود به برپایی انتخاباتی حماسی در کشور کمک کنند.