:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵

استفاده از استارت‌آپهای خلاق برای توسعه اقتصاد روستا

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استارت‌آپها را نماد واقعی اقتصاد خلاق دانست و از تشکیل کمیته‌ای مشترک به منظور استفاده از ظرفیت استارت‌آپهای خلاق برای توسعه روستاها خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
اقتصادگردان- اصغر نوراله زاده در نشست هم اندیشی،‌ شناسایی و به کارگیری ظرفیت اکوسیستم استارت‌آپی در حوزه کسب و کارهای روستایی، گفت: برای آنکه بتوانیم از ظرفیت اقتصاد خلاق در اقتصاد روستا استفاده کنیم باید ارزش افزوده بیشتری از خلاقیت و ذهن افراد به دست آوریم.

تشکیل کمیته مشترک با استارت‌آپهای خلاق روستایی

وی ادامه داد: امروز فناوری‌های نوین و استارت‌آپها نماد واقعی اقتصاد خلاق هستند و ما در گام نخست می‌خواهیم کمیته مشترکی را با همکاری استارت آپهایی روستایی ایجاد کنیم و به عنوان کارگزار معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و استارت‌آپها ایجاد کنیم تا نشستهای مشترکی داشته باشیم و از ظرفیت اقتصاد خلاق برای توسعه روستاها بهره‌مند شویم.

نوراله زاده‌ افزود: برای استفاده از فناوری‌های نوین در محیط‌های روستایی نیازمند فرهنگسازی و توسعه و ترویج این فرهنگ هستیم و برای تحقق این امر از ظرفیت حوزه روستایی جهاد و معاونت روستایی ریاست جمهوری استفاده می‌کنیم و استارت‌آپهای روستایی هم باید در بحث فرهنگسازی به کمک بیایند و مستندات خود را ارائه دهند.

استفاده از ظرفیت استارت‌آپها برای بازارسازی محصولات روستایی

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: به منظور بهره‌مندی از ظرفیت استارت‌آپها برای بازار سازی،‌برندسازی و فروش نیازمند بسته بندی و لجستیک هستیم.ما باید فناوری ایجاد کنیم و عرضه محصولات روستایی را در دستور کار قرار دهیم ولی این کار به یک پلت فرم نیاز دارد که برای عرضه و برندینگ و بسته‌بندی محصول فکر کند.

وی تاکید کرد: در صورتی که کار نیازمند حمایت مالی باشد باید در نشستهای مشترکی که برگزار خواهیم کرد به طور شفاف اعلام شود تا آن را پیگیری کنیم.

به گفته نوراله‌زاده مدل کسب و کاری که قرار است به مردم نشان داده شود باید مشخص شود تا مردم ارائه خدمات را احساس کنند و از طراحی کار رضایت داشته باشند.