:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

همکاری کره شمالی و سوریه برای دور زدن تحریم های آمریکا

در جریان برگزاری کمیته مشترک اقتصادی کره شمالی و سوریه، دو کشور بر سر همکاری با یکدیگر برای دور زدن تحریم‌های آمریکا توافق کردند.
کد خبر: ۱۴۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
اقتصادگردان- به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه، کیم یونگ جائه، وزیر روابط خارجی اقتصادی کره شمالی در دیدار با مقامات اقتصادی سوریه در خصوص راهکارهای مقابله با تحریم های آمریکا گفتگو کرد. دو طرف هم چنین چندین تفاهم نامه همکاری اقتصادی امضا خواهند کرد. یونگ جائه پیش از عزیمت به دمشق در پکن توقف کرده و با مقامات چینی در خصوص روابط دوجانبه گفتگو کرده بود.

ممنون حمدان، وزیر دارایی سوریه در خصوص برگزاری یازدهمین کمیته مشترک اقتصادی دو کشور گفت: دو طرف در خصوص راه های گسترش همکاری ‌های تجاری و اقتصادی بحث خواهند کرد. هم چنین در خصوص اعزام نیروی کار از کره شمالی به سوریه برای بازسازی این کشور پس از جنگ گفتگو خواهد شد.

وزیر روابط خارجی اقتصادی کره شمالی ضمن ابراز اطمینان از دستیابی به موفقیت‌های بزرگ در زمینه همکاری‌های مشترک گفت: تنها راه مقابله با فشار اقتصادی اعمال شده از طرف آمریکا این است که دو کشور در زمینه های مختلف به خودکفایی برسند و همکاری های خود را توسعه دهند و تقویت کنند.

طبق اعلام وزارت دارایی سوریه در جریان این سفر دست کم پنج تفاهم نامه در زمینه‌های صنعتی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری و اقتصادی امضا خواهد شد. هم‌چنین یک تفاهم‌نامه در زمینه گمرکی و یک تفاهم نامه در زمینه تامین نیروی کاردر بخش ساختمانی سوریه توسط کره شمالی از دیگر مواردی خواهد بود که در جریان این سفر امضا خواهند شد.

پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات کره شمالی و آمریکا بر سر خلع سلاح هسته ای این کشور در ازای برداشته شدن تحریم‌ها، کره شمالی ترامپ را " پیرمردی دمدمی مزاج" خوانده و تهدید به آزمایش موشک های بیشتر کرده است. از سوی دیگر ترامپ در واکنش به تهدیدات کره شمالی گفته است کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خیلی باهوش است و اگر خصمانه رفتار کند، خیلی چیزها، در واقع همه چیزش را، از دست می‌دهد.