:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
از نفرات اول تا سوم آزمون سراسری در ۵ رشته در دانشگاه خاتم تقدیر شد

نفرات برتر کنکور سراسری بورسیه بانک پاسارگاد شدند/700 هزار تومان ماهانه + 25 تا 15 هزار سهم بانك پاسارگاد براي رتبه هاي اول تا سوم

مراسم تقدیر از نفرات اول تا سوم آزمون سراسری در ۵ رشته در دانشگاه خاتم باحضور دکتر مجیدقاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و ریاست اسبق دانشگاه شریف دکتر سهراب پور و مدیرکل دفترعلوم و فناوری خانم دکتر شمیرانی و دکتر فاضل وزیر سابق بهداشت و جمعی از استادان دانشگاهها و مدیران بانک پاسارگاد و خانواده های برگزیدگان برتر کنکور در دانشگاه خاتم برگزارشد
کد خبر: ۱۴۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴


اقتصادگردان- محسن شمشيري
روز يكشنبه 17 آذر 98، مراسم تقدیر از نفرات اول تا سوم آزمون سراسری در ۵ رشته در دانشگاه خاتم  باحضور دکتر مجیدقاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و ریاست اسبق دانشگاه شریف دکتر سهراب پور و مدیرکل دفترعلوم و فناوری خانم دکتر شمیرانی و دکتر فاضل وزیر سابق بهداشت و جمعی از استادان دانشگاهها  و مدیران بانک پاسارگاد و خانواده های برگزیدگان برتر کنکور در دانشگاه خاتم برگزارشد.
بانک پاسارگاد مبلغ 700 هزارتومان کمک هزینه تحصیلی برای هردانشجو  تا هر زمان که در داخل کشور ادامه تحصیل بدهند، ماهانه در نظر گرفته است و همچنين ۲۵ هزار سهم بانک به نفرات اول، ۱۸ هزار سهم به نفرات دوم و ۱۵ هزار سهم به نفرات سوم، اهدا مي شود.
برای دوازدهمین سال متوالی، نفرات برتر کنکور سراسری در پنج رشته، از سوی بانک پاسارگاد مورد حمایت قرار گرفتند و از نفرات اول تا سوم کنکور سراسری سال 98 را در رشته های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان خارجی و هنر تجلیل شد.
بر این اساس، علیرضا سخایی راد، محمدصادق مجیدی و دانا افاضلی نفرات اول تا سوم رشته علوم ریاضی، ایزد مهر احمدی، محسن راستکار و فرهنگ امیری نفرات اول تا سوم رشته علوم تجربی، فاطمه شب خیز، مریم اسماعیلی و امین ایمان پور نفرات اول تا سوم رشته علوم انسانی، سارا سادات کریمی، صبا محمدی مفرح و پریا سیناییان نفرات اول تا سوم رشته هنر و امیرشایگان چادگانی پور نفر دوم رشته زبان های خارجی به عنوان بورسیه های بانک پاسارگاد تا پایان دوره دکترا، مورد حمایت این بانک خواهند بود.


رییس دانشگاه خاتم: 180 نفر از نفرات برتر کنکور بورسيه شدند

مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد و رییس دانشگاه خاتم در این مراسم با تبریک به نفرات برتر کنکور و خانواده های آنان، به این نخبگان بابت ورود به بازار کار، صحنه علم و اثرگذاری در سطحی بالاتر خیر مقدم گفت و اظهار داشت: این بانک در این سال ها بیش از 180 نفر از نفرات برتر کنکور را بورسیه کرده که از این تعداد، هنوز 56 نفر در مقطع کارشناسی ، 47 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه هم در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند ضمن این که 25 نفر هم برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کرده اند.
وی با بیان این نکته که بنیاد نخبگان توفیقات خوبی برای بازگشت نخبگان به داخل کشور داشته است، گفت: دانشگاه خاتم هم با راه اندازی رشته اقتصاد نظری، تعدادی از نخبگانی را که به درجه استادی در دانشگاه های معتبر دنیا نائل شده اند را به کشور بازگردانده است.
مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به این نکته که دانشگاه خاتم به عنوان چهارمین دانشگاه کشور موفق به اخذ مجوز راه اندازی رشته اقتصاد نظری شده است، ادامه داد: ورودی های سالیانه این رشته رتبه های زیر 30 کنکور سراسری هستند و این دانشگاه هر سال 17 تا 18 دانشجو در این رشته می پذیرد.
وی با تاکید بر این نکته که تا رسیدن به این موفقیت، 5 تا 6 سال تلاش صورت گرفته است، برنامه راهبردی دانشگاه خاتم را عبور از دانشگاه استنفورد خواند و با اشاره به برپایی هم اندیشی با نخبگان ایرانی شاغل در بنگاه های بزرگ دنیا طی دو روز، اضافه کرد: در این هم اندیشی، 6 پروژه بزرگ برای دستیابی به این هدف راهبردای طراحی و تدوین و پس از آن نیز سمینارهایی با حضور نخبگان و استادان برجسته برپا و مقرر شد که این نخبگان از یک ساعت تا 365 روز در دانشگاه خاتم حضور پیدا کنند.
قاسمی همچنین از برپایی مدارس تابستانی در دانشگاه خاتم خبر داد و گفت: نخبگانی در سطح نامزدی دریافت جایزه نوبل برای این مدارس دعوت شده اند که علت حضور این نخبگان با وجود تحریم ها، دعوت نخبگان ایرانی و فارغ التحصیلان ایرانی دانشگاه های خارجی از آنان بوده است.



وی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین دانشگاه خاتم و  دانشگاه سوربون فرانسه در زمینه فناوری های همگرا افزود: بر این اساس، دانشجویان جذب شده، نیمی از واحدهای درسی خود را در کشور فرانسه و نیم دیگر را در دانشگاه خاتم می گذرانند.
رییس دانشگاه خاتم با قدردانی از حمایت های وزارت علوم از راه اندازی این دانشگاه، گفت: مسوولان این وزارتخانه با سختگیری و دقت نظر، مجوزهای لازم را برای فعالیت دانشگاه خاتم صادر کردند که این موضوع جای تشکر دارد.
وی تمامی توفیقات به دست آمده را به خاک پای مردم ایران تقدیم و اظهار امیدواری کرد که این شایستگی ها در خدمت ارتقای علمی و زندگی هموطنان قرار گیرد.
قاسمی به فعالیت گروه مالی پاسارگاد در حوزه های دیگر و فعالیت چند هلدینگ این گروه اشاره کرد و اظهار داشت: هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه ( میدکو ) ظرف 11 سال فعالیت، 35 پروژه را به اجرا درآورده و 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری را بدون کمک دولتی و با امکانات بانک پاسارگاد و مشارکت های مردمی، عملیاتی ساخته است.
به گفته وی، 16 هزار نفر به صورت مستقیم و 1.5 میلیون نفر به صورت غیرمستقیم سهامدار این هلدینگ صنایع معدنی هستند و 2.5 میلیارد دلار محصول مستقیم این هلدينگ در سال است.
رییس دانشگاه خاتم گفت: با اندیشه نخبگان ایرانی، امروز قیمت تمام شده مس کاتد در شرکت بابک مس با استفاده از کشت باکتری به قدری کاهش یافته که هیچ واحد فرآوری سنگ مس در جهان قادر به رقابت نیست به گونه ای که دولت شیلی هم در بیانیه ای از این شرکت قدردانی کرد و این موفقیت جز به دست نخبگان محلی شهر بابک به دست نیامده است.
وی از سرمایه گذاری 12 میلیارد دلاری در هلدينگ گسترش انرژی پاسارگاد هم خبر داد و اظهار داشت: دو میدان گازی جدید که از سوی رییس جمهوری در سفر به استان یزد به آن اشاره شد از سوی این هلدينگ بدون کمک خارجی در حال اکتشاف است.
قاسمی تاکید کرد: گسترش انرژی پاسارگاد با ارائه طرحی که از سوی سه نخبه ایرانی فعال در شرکت های بزرگ نفتی خارج از کشور به وزارت نفت ارائه کرد در یک مسابقه سنگین بین المللی برنده اکتشاف این میادین نفتی شد.
وی خطاب به نفرات برتر کنکور با بیان این نکته که شما جوانان نخبه توانایی دارید که در سطح بین المللی رقابت داشته باشید، خاطرنشان کرد: شرکت فناپ به عنوان هلدينگ فناوری اطلاعات بانک پاسارگاد هم با به کارگیری نخبگان ایرانی، شانه به شانه کشورهای خارجی توانایی برنده شدن در پروژه های بزرگ را دارد.
رییس دانشگاه خاتم با اظهار خرسندی از این که بانک پاسارگاد امسال هم برای دوازدهمین سال متوالی نفرات برتر کنکور را مورد حمایت قرار داده است، اضافه کرد: این  نخبگان تا پایان دوره دکترا بورسیه این بانک هستند و پس از آن نیز می توانند در جای جای مجموعه گروه مالی پاسارگاد، استعداد خود را به منصه ظهور برسانند.

قدردان حمایت های بانک پاسارگاد از نخبگان

سعید سهراب پور، عضو هیات امنای دانشگاه خاتم و رییس اسبق دانشگاه صنعتی شریف نیز در سخنانی از دکتر قاسمی به عنوان رییس یک بانک موفق و همچنین یک دانشگاه موفق نام برد و اظهار داشت: در موسسات، بنگاه ها و بانک های بزرگ دنیا موضوعی به نام مسوولیت اجتماعی مطرح است که این بنگاه ها در کنار کار تخصصی خود، نسبت به جامعه نیز وظایفی دارند و به این وظایف مهم می پردازند.
وی با بیان این نکته که بانک پاسارگاد هم در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود، در حمایت از تیم های ورزشی و همچنین هنر بسیار فعال است، ادامه داد: این بانک، توجه ویژه به مسائل علمی را که پایه همه پیشرفت های کشور است نیز در دستور کار دارد.
به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی های دکتر قاسمی، دانشگاه خاتم باید دانشگاه استفورد عبور کند و به همین دلیل با تمام قوا در پی تحقق این هدف است.
سهراب پور با بیان این نکته که یکی از مهم ترین خدمات علمی، حمایت از نخبگان است، اضافه کرد: این افراد، بهترین های کشورند که باید مورد حمایت قرار گیرند. در همین راستا، بانک پاسارگاد 11 سال است که از نفرات برتر کنکور حمایت کرده است و امسال نیز برای دوازدهمین سال متوالی آنان را تا پایان مقطع دکترا مورد حمایت مستمر قرار می دهد که باید قدردان این حمایت ها بود.
وی خطاب به نفرات برتر کنکور گفت: شما از مرحله نوجوانی وارد مرحله جوانی شده اید، مسوولیت تان سنگین تر شده و کشور تمام امیدش به شما جوانان و نخبگان است.
عضو هیات امنای دانشگاه خاتم در عین حال به ظهور شرکت های دانش بنیان در کشور از چندسال گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: بعضی از این شرکت ها بسیار موفق اند و حتی حجم زیادی صادرات دارند.

ازطرف وزارت علوم قدردان بانک پاسارگاد هستیم

فرزانه شمیرانی، مدیرکل دفتر امور موسسات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم با تبریک به نفرات برتر کنکور سراسری و خانواده های آنان، گفت: در وزارت علوم، 31 موسسه غیرانتفاعی وجود دارد که تنها 18 موسسه به دانشگاه تبدیل شده است زیرا فرآیند تبدیل به دانشگاه بسیار دشوار است.
وی ادامه داد: دانشگاه خاتم توانسته این مسیر را به خوبی طی کند که جای تبریک دارد ضمن این که این دانشگاه در بحث اعضای هیات علمی و دانشجویان نیز بالاتر از استاندارد تعریف شده عمل کرده و در جذب اعضای هیات علمی با سختگیری در حال انجام کار است.
شمیرانی، دانشگاه خاتم را از نظر وزارت علوم، دانشگاه معتبری خواند و افزود: این که نفرات برتر کنکور تا پایان مقطع دکترا، بورسیه بانک پاسارگاد می شوند آن هم در شرایطی که مغزها در حال فرار از کشور هستند، اقدامی در خور تحسین و قدردانی است و محبتی به کل ملت ایران محسوب می شود زیرا باعث می شود دانشجویان نخبه در داخل کشور بمانند و به کشور خدمت کنند.
وی این ایده را ایده ای بسیار نو خواند و افزود: ازطرف وزارت علوم قدردان این اقدام بانک پاسارگاد هستیم و امیداواریم خاطره این بورسیه شدن باعث شود که دانشجویان نخبه هم این فکر و ایده را ترویج کنند.
مدیرکل دفتر امور موسسات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: اگر خود را باور داشته باشیم بی تردید همواره رو به جلو خواهیم رفت.
رتبه اول کنکور هنر: بانک پاسارگاد دغدغه های مالی نخبگان را رفع کرد
الهه اسماعیلی رتبه اول کنکور هنر سال 95 نیز که هم اکنون دانشجوی رشته سینما در دانشگاه هنر تهران است، با تبریک و خسته نباشید به نفرات برتر کنکور سراسری امسال، خطاب به آنان گفت: در ادامه راه سخت تری را در پیش دارید که باید با جدیت و پشتکار بیشتر، ادامه دهید.
وی با قدردانی از بانک پاسارگاد به دلیل حمایت از نفرات برتر کنکور سراسری، یادآور شد: مسوولان این بانک بدون این که وظیفه ای در قبال نخبگان داشته باشند از ما حمایت و به ما در ادامه مسیر تحصیل کمک کردند. به گونه ای که توانستیم با حمایت این بانک با دغدغه های مالی کمتری، روی یادگیری و کسب تجربه های علمی تمرکز کنیم که این موضوع برای ما بسیار ارزشمند است.
این نخبه دانشگاهی با بیان این نکته که هم اکنون دانشجویانی هستند که به خاطر دغدغه های مالی نتوانسته اند روی مسائل علمی و دانشگاهی تمرکز کنند، اظهار داشت: بانک پاسارگاد، این دغدغه را از ذهن نفرات برتر کنکور سراسری برداشته است و اگر ایده نو و فکر جدیدی هم در این مسیر داشته باشند همچنان از آنان حمایت می کند.
بر اساس این گزارش، نفرات برتر کنکور سراسری سال 98 در پنج رشته آزمایشی، با حضور دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و رییس دانشگاه خاتم، دکتر فاضل وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر سهراب پور عضو هیات امنای دانشگاه خاتم، دکتر شمیرانی مدیرکل دفتر امور موسسات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و چند تن دیگر از استادان برجسته علمی، جوایز خود را دریافت کردند.
در همین راستا، تعدادی از نفرات برتر کنکور سراسری در گفت و گوهایی به سوالات خبرنگار ما پاسخ گفتند که در ادامه می خوانید:
محسن راستکار، رتبه دوم رشته علوم تجربی سال 98 و دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران با قدردانی از اقدام بانک پاسارگد در حمایت از نفرات برتر کنکور سراسری گفت: بانک های دیگر هم در این زمینه وارد شوند و از سرمایه های علمی کشور حمایت زیرا این نخبگان می توانند برای کشور خیلی مفید واقع شوند و حیف است که به خاطر اتفاقات کوچک و ناچیز، مجبور به مهاجرت باشند.
وی درباره برنامه خود برای پس از تحصیل افزود: فعلا هدف خاصی متصور نیستم چون هنوز مسیر زیاد است و باید با گرایش های مختلف آشنا شویم  که کمی زمان بر است و فعلا نظر خاصی ندارم
صبا محمدی مفرح، رتبه دوم رشته هنر نیز که هم اکنون دانشجوی رشته موسیقی دانشگاه هنر است، چنین حمایت هایی را بسیار خوب و ارزنده خواند و ادامه داد: این نفرات برای کسب چنین رتبه هایی تلاش زیادی انجام داده اند و با وجود چنین حمایت هایی، خیلی بیشتر و بدون این که درگیر مشکلات دیگری باشند، می توانند روی کار خود تمرکز کنند.
وی در عین حال پیشنهاد داد که بانک ها علاوه بر مسائل مالی، از لحاظ فرهنگی نیز نخبگان را مورد حمایت قرار دهند که از جمله این حمایت ها می توان به عضویت در کتابخانه های معتبر و استفاده از آنان در امور فرهنگی اشاره کرد.
مریم اسماعیلی رتبه دوم رشته علوم انسانی کنکور سال 98 و دانشجوی رشته حقوق دانشگاه تهران هم گفت: به نظرم کار قشنگی از طرف بانک پاسارگاد انجام شده  است زیرا  حمایت از جوانانی که به دنبال موقعیت بهتر اجتماعی درس خوانده و تلاش کرده اند قطعا کار ارزشمندی است.
وی با بیان این نکته که  اینکه یک بانک بدون چشمداشت این کار را انجام می دهد شایسته قدردانی و سپاسگزاری است، این حمایت ها را دلگرم کننده خواند و گفت:  بانک پاسارگاد از بانک هایی است که شرکت های دانش بنیان با حضور نخبگان تاسیس کرده است و قطعا موقعیت های شغلی خوبی در انتظار شرکت های دانش بنیان است و افرادی هم که وارد این شرکت ها می شوند، با موفقیت های زیادی رو به رو خواهند شد.
به گفته وی، با این حمایت ها، یک نخبه انتظارش از خودش بالا می رود و  سعی می کند آن انتظار را برآورده کند که این امر در زندگی وی تاثیر زیادی خواهد داشت.
نرگس شاکر، مادر علیرضا سخایی راد رتبه یک کنکور ریاضی نیز با قدردانی از بانک پاسارگاد که بدون این که وظیفه ای در قبال نفرات برتر کنکور داشته باشد این برنامه را برای این افراد در نظر گرفته است، اظهار امیدواری کرد که این برنامه ها همچنان تداوم داشته باشد چون نه فقط در این مقطع بلکه دانشجویان نخبه در مقاطع بالاتر بیشتر نیاز به حمایت و کمک پیدا می کنند.
وی با بیان این نکته که دانشجویان نخبه ممکن است الان ایده نداشته باشند، اضافه کرد: قطعا زمانی که صاحب علم می شوند ایده های خوبی  خواهند داشت که این ایده ها برای عملیاتی شدن نیاز به حمایت دارد و اگر احساس کنند در داخل کشور از آنان حمایت می شود استعداد خود را بروز خواهند داد.
شاکر تاکید کرد: فرزند من استعداد دارد و من زحمت کشیده ام که او را بزرگ کرده ام . از اینجا به بعد می خواهم کسی باشد که از این ایده ها حمایت کند. و  او را به افراد مطمئنی بسپارم
فاطمه شب خیز، رتبه یک رشته علوم انسانی و دانشجوی حقوق دانشگاه تهران هم حمایت های بانک پاسارگاد را باعث کاهش سختی های مسیر پیش روی آنان دانست و گفت: پیشنهاد می کنم که در کنار حمایت های مالی حمایت های معنوی نیز انجام شود که نظیر این حمایت ها آشنایی بیشتر با فضای کاری رشته تحصیلی است.