:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
لایحه بودجه ۹۹

شرایط اعطای تسهیلات ارزی و ریالی توسط بانک‌ها

لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ به بانک‌های عامل اجازه می‌دهد که در سال آینده از محل منابع در اختیار نسبت به اعطای تسهیلات ارزی و ریالی اقدام کنند.
کد خبر: ۱۴۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
اقتصادگردان- رئیس‌جمهور امروز (۱۷ آذر) لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس کرد که بر این اساس، بانک‌ها می‌توانند تا سه میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای طرح‌های توسعه‌ای بالادستی نفت و گاز با اولویت میادین مشترک برای افزایش ضریب بازیافت مخازن و احیای میادین قدیمی و جمع آوری گازهای همراه بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی از آن‌ها تسهیلات دهند.

همچنین طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی سازمان‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن با مشارکت حداقل ۵۱ درصدی بخش خصوصی و تعاونی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای مشمول پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی بانک‌ها می‌شوند.

بانک‌ها همچنین می‌توانند به سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای طرح‌های صنایع تکمیلی و تبدیلی چغندرقند تسهیلات دهند.

بر اساس این لایحه، به بانک‌های عامل اجازه داده می‌شود در سال ١٣٩٩ از محل منابع در اختیار نسبت به اعطای تسهیلات ارزی- ریالی به سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها برای طرح‌های توسعه‌ای سازمان‌های توسعه‌ای و نیز انواع مختلف حمل و نقل درون و برون‌شهری و همچنین حمل و نقل دریایی بدون انتقال مالکیت و بامعرفی سازمان‌های توسعه‌ای و وزارت راه و شهرسازی و تضمین سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و ذیربط این وزارتخانه یا وزارت کشور با تضمین سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در قبال أخذ حق دسترسی یا فروش خدمات به استفاده کنندگان تا استهلاک اصل سرمایه و سود آن اقدام کنند.