:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
در نشست مشترک وزیر نیرو با دکتر طیبی اعلام شد

گسترش همکاری‌ها با جهاددانشگاهی به‌عنوان یک شریک تکنولوژیک، تاکید بر بستر کاری بین‌الملل

نشست مشترک وزیر نیرو و رییس جهاددانشگاهی برگزار شد و دو طرف بر لزوم گسترش همکاری‌ها در حوزه‌ داخلی و بین‌المللی تاکید کردند.
کد خبر: ۱۴۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
اقتصادگردان- دکتر رضا اردکانیان، وزیر نیرو در این نشست مشترک که عصر دیروز (شنبه، ۱۶ آذرماه) در محل ساختمان این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به مصوبه‌ شورای عالی آب، بیان کرد: اکنون برای دریافت ۸.۳ میلیارد مترمکعب آب ‌شور از دریا و استحصال ۲.۷ میلیارد مترمکعب آب‌شیرین، برنامه‌هایمان آغاز شده است.

وی ادامه داد: عزم ما برای انجام کارهای بزرگ به‌خصوص در حوزه‌ آب‌شیرین‌کن‌ها جزم شده است و جهاددانشگاهی با توجه به توان علمی خود می‌تواند به‌عنوان یک شریک تکنولوژیک در کنار ما باشد.

اردکانیان با اشاره به موضوع آبرسانی ۱۰۰ کیلومتری نوار جنوبی کشور، افزود: بحث فناوری و تجهیزات برای ما اهمیت بالایی دارد که آماده‌ همکاری در این زمینه نیز هستیم.

وزیر نیرو ادامه داد: دو ماده‌ اولیه‌ آب شور و منابع انسانی از عناصر مهم ما برای کار در بازارهای داخلی و بین‌المللی است که باید به دنبال مناسبت‌ترین ساختار ممکن برای بهره‌برداری در دو دهه‌ آینده از این منابع باشیم.

وی با اشاره به زمینه‌ها و فرصت‌های بالا در حوزه‌ بین‌الملل به‌خصوص در منطقه، گفت: از آن‌جایی‌که وزارت نیرو به‌عنوان رییس کمیسیون مشترک برخی از کشورهای منطقه است، اعلام آمادگی می‌کنیم که جهاددانشگاهی با توان و ظرفیت خود در این زمینه نیز وارد شود و ما حمایت و همکاری لازم را انجام دهیم.

اردکانیان تاکید کرد: به‌منظور بهره‌برداری بیشتر دوطرف از ظرفیت‌های موجود، باید در اسرع وقت به مدل مشخصی برای همکاری و رفع نیازهای وزارت نیرو در بخش‌های مورد تقاضای جهاددانشگاهی برسیم.

آمادگی ساخت و تولید نیازهای فناورانه‌ وزارت‌ نیرو

دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی نیز در این نشست، گفت: در بحث آب‌شیرین‌کن‌ها به فناوری خوبی دست پیدا کردیم که انتظار حمایت وزارت نیرو را در این خصوص داریم.

وی ادامه داد: دانش تولید موتورهای دور متغیر برای انتقال آب و بحث فاضلاب را به دست آورده‌ایم که مایلیم در این صنعت مورد استفاده‌ بهینه قرار گیرد؛ این موتورها از تجهیزات های‌تک هستند.

طیبی افزود: آمادگی ساخت تجهیزات مورد نیاز صنایع مربوط به حوزه‌ این وزارت‌خانه را بر اساس توان بالای خود داریم و توانایی و تمایل انتقال فناوری در این حوزه را نیز دارا هستیم.

رییس جهاددانشگاهی پیشنهاد کرد: دولت به‌عنوان سیاست‌گذار باید در این بخش‌ها و انجام حمایت‌ها وارد شود و قطعا بخش خصوصی و نهادهای علمی خود بر اساس منافع وارد خواهند شد و دولت را کمک خواهند کرد.

وی در پایان گفت: با حمایت وزارت نیرو در سال‌های گذشته، در بحث تجهیزات آزمایشگاهی فشار قوی برق وارد شدیم و تولیداتی انجام داده‌ایم؛ صادرات هم داشته‌ایم و این موضوع می‌تواند زمینه‌ی کاری مهمی باشد.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی،در این نشست، تعدادی از مدیران مرتبط در حوزه‌های مشترک، به بحث و گفت‌وگو پیرامون مسایل دوجانبه پرداختند.