:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وحدت خبر داد

همکاری صندوق نوآوری در راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری حوزه نفت

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از بررسی این صندوق برای راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در صنعت نفت خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
اقتصادگردان- دکتر علی وحدت امروز در رویداد توسعه فناوری ویژه اقلام پرمصرف صنعت گاز که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به رشد اکوسیستم نوآوری شامل شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، صندوق‌های پژوهش و فناوری، شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری در سال‌های اخیر، افزود: در حال حاضر چهار هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان، ۶ هزار استارتاپ و ۳۰ صندوق پژوهش و فناوری مجوز فعالیت اخذ کرده‌اند و در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه این عناصر حوزه نوآوری همواره در حال شکل گرفتن هستند، خاطر نشان کرد: اما مهمترین مساله این است که از توانایی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حل مسائل بهره ببریم؛ چرا که شرکت‌های دانش‌بنیان توانایی خوبی برای رفع مشکلات و نیازهای کشور در هر حوزه‌ای را دارند.

وحدت با اشاره به اقدام صندوق نوآوری و شکوفایی در برگزاری رویدادهای فناورانه، یادآور شد: با برگزاری چنین رویدادهایی در محل صندوق از یک سو نیازهای فناورانه از سوی صنعت ارائه می‌شود و از سوی دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان با عرضه توانمندی‌های علمی قابلیت رفع مسائل صنایع را دارند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به حمایت‌های این صندوق از شرکت‌ها و خریداران محصولات دانش‌بنیان، اظهار کرد: اگر مساله‌ای به درستی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان حل شود، صندوق نوآوری و شکوفایی برای فروش آنها تسهیلاتی را اعطا می‌کند، ضمن آنکه تسهیلاتی نیز برای خریداران محصولات دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

وی ابزارهای حمایتی این صندوق را شامل ارائه ضمانت‌نامه‌ها، تضمین کیفیت، کسری نقدینگی و تسهیلات لیزینگ دانست و ابراز امیدواری کرد که در حوزه گاز هم بسیاری از نیازها برطرف شود و میزان قراردادهای این حوزه نسبت به سایر حوزه‌ها پیشی بگیرد.

وحدت از بررسی راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری حوزه نفت در صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این صندوق امکان اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه فراهم خواهد شد.