:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۸.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

استان تهران دومین استان فقیر کشور از نظر منابع آبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به افزایش مصرف آب در تهران از ابتدای امسال تاکنون، نسبت به سال گذشته گفت: استان تهران دومین استان فقیر کشور از نظر منابع آبی است.
کد خبر: ۱۴۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
اقتصادگردان- بختیاری امروز در نشست تخصصی هماهنگی سند همکاری در حوزه آموزش حفاظت از محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس، با بیان این‌که کشور ما کشور کم آبی است و ۹۰ درصد مساحت کشور در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است، اظهار کرد: کشور ما حدود یک سوم بارندگی دنیا را دارد و بارندگی‌ها هم کاملا به صورت ناموزون است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که مدیریت آب در کشور همگام با تکنولوژی‌های وارد شده به کشور پیش نرفته است، تصریح کرد: منابع آبی تجدیدپذیر هر کشوری ذخایر آن کشور هستند. در حال حاضر کشورهای اروپایی حدود ۲۰ درصد از منابع آب تجدیدپذیر خود را استفاده می‌کنند و این در حالیست که ما به طور متوسط، ۸۵ درصد از منابع آبی تجدیدپذیر خود استفاده می‌کنیم.

بختیاری با تاکید بر این‌که جامعه ما هنوز نسبت به موضوع کم آبی و مدیریت مصرف بیدار نشده است، گفت: مصرف آب در شهر تهران از ابتدای سال تاکنون ۸۱۰ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته ۴۳ میلیون مترمکعب افزایش مصرف داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: استان تهران پس از سیستان و بلوچستان، فقیرترین استان کشور از نظر منابع آبی است. چراکه جمعیت زیادی در پهنه کوچکی جمع شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که در بسیاری از استان‌های کشور ۹۰ درصد از منابع آبی در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، اظهار کرد: سهم کشاورزی در استان تهران از منابع آبی تنها ۵۱ درصد است. ما برای مدیریت مصرف آب باید از مدارس شروع کنیم و راهی جز این نداریم.