:
كمينه:۱۵.۹۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
یک مسئول خبر داد:

بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان مرکزی با حضور جهانگیری

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: مشکلات صنایع استان مرکزی در جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهور و مسئولان استانی و ملی بررسی می شود.
کد خبر: ۱۴۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

اقتصادگردان- سعید شیرکوند در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از هپکو، آذراب و واگن پارس، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی یکی از مهمترین بخش‌های صنعتی کشور است و از دیرباز  بخشی از کارخانه‌های اصلی در این استان فعالیت دارند و این استان به نوعی سرویس دهنده به صنعت کشور محسوب می شود.

وی افزود: چندسالی است که بویژه با اعمال تحریم ها تولید و فعالیت واحدهای تولیدی در استان با مشکلاتی مواجه شده، از سویی تاکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید بیشتر شده است و استان مرکزی نیز در این زمینه از استان‌های مورد توجه بوده است.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: شرکت های واگن پارس، هپکو و آذرآب حدود سه سالی است که با مشکلاتی درگیر هستد که بخشی اداری و مربوط به مسائل بانکی، امور مالیاتی و تامین اجتماعی است و در هر سه شرکت هم جابجایی مدیریت و مالک نیز صورت گرفته که این موارد نیز ابهاماتی ایجاد کرده و در نتیجه این شرکت ها نتوانسته اند در تراز واقعی خود قرار بگیرند.

شیرکوند بیان کرد: در دو سه سال گذشته مسئولان کشوری برای حل مشکلات به استان سفر کردند اما هنوز حل مشکلات نهایی نشده به همین دلیل مقرر شد معاون اول رییس جمهور جلسه ای را با حضور مسئولان استانی و ملی تشکیل دهد تا مشکلات امروز این شرکت ها و سایر شرکت ها در حوزه سیستم بانکی، تامین اجتماعی و امور مالیاتی برطرف شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم در این جلسه با اتخاذ تصمیماتی خوب نتیجه مثبتی برای استان عاید شود و شاهد رونق تولید باشیم  و کارخانجات در تراز واقعی خود قرار گیرند.